استاد دانشگاه عنوان کرد: قرارداد اختیار معامله در رونق بازار سرمایه تاثیرگذار است

استاد دانشگاه گفت: معاملات آپشن از برخی جهات کمک های زیادی را در راستای رونق بازار سرمایه خواهد کرد.

محمد محمدی فر، استاد دانشگاه در گفت و گو با ایسکانیوز درباه راه اندازی معاملات آپشن در بورس کالا گفت: ابزارهای نوین در بازار سرمایه کمک های زیادی را در راستای بهبود روند معاملات این بازار خواهد کرد، شرکت بورس تهران، فرابورس و بورس کالا تاکنون از ابزارهای زیادی جهت رونق معاملات خود استفاده کرده اند.

وی با اشاره به معاملات آپشن در بورس کالا گفت: این ابزار از برخی جهات کمک های زیادی را در رونق بازار سرمایه خواهد کرد در ابتدا افرادی که در بازار سرمایه قصد معامله سکه در بازار سرمایه اما ترس از نوسان قیمت این کالا دارند از این طریق می توانند ریسک های موجود را پوشش دهند.

محمدی فر در ادامه خاطرنشان کرد: فعالانی که در بازار سرمایه نگرانی هایی را جهت افزایش قیمت سکه طی روزهای آتی دارند با یک قیمت توافق شده اقدام به خرید سکه می کنند و در صورتی که در زمان مقرر سکه با افزایش قیمت همراه شد با قیمتی که از قبل توافق شده قادر به خرید سکه هستند که این امر باعث پوشش ریسک می شود.

به گفته این استاد دانشگاه، کسانی که تمایل به فروش سکه در اختیار خود دارند و نگرانی هایی را در راستای کاهش قیمت این کالا دارند می توانند با قرارداد مذکور سکه را با قیمت توافق شده برای چند ماه آینده به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: عده ای از افراد که در بازار سرمایه سفته باز هستند و به دنبال سودهای کلان هستند می توانند با توجه به پیش بینی های خود سکه را خریداری و بدین وسیله کسب سود کنند زیرا به ازای هر قرارداد مبلغی را دریافت می کنند.

محمدی فر در پایان اظهار داشت: این ابزار برای انجام معاملات در بازار سرمایه بسیار مفید خواهد بود و کمکی زیادی را جهت رونق بازار سرمایه می کند، گفتنی است تنها پیش نیاز آن وجود یک بازار آتی است تا تکمیل کننده انجام معاملات در بازار باشد.

101/401

کد خبر: 712659

وب گردی

وب گردی