سرلشکر جعفری: دشمنی آمریکا در برجام ثابت شد

فرمانده کل سپاه گفت: در نظرسنجی‌ها ،اکثر قاطع ملت ایران بر دشمنی‌های آمریکا آگاه هستند و بخشی از کسانی که تردید داشتند، در موضوع برجام مکر و دشمنی آمریکا ثابت شد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در کنگره رزمندگان استان گلستان که در مصلی نماز جمعه گنبدکاووس برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی، شهید و شهداء و وحدت از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: در چنین یادواره‌ها و جمع‌های باشکوهی که به یاد شهیدان برگزار می‌شود به طور قطع باید به دنبال راه شهیدان باشیم.

سرلشکر جعفری بیان کرد: چرا هشت سال جنگ ما با عنوان دفاع مقدس از آن نام برده می‌شود و این موضوعی است که باید به آن دقت و در آن تفکر کنیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ابعاد مختلف دارد که این سؤال مطرح می‌شود که هدف از انقلاب اسلامی چه بوده و چیست و مردم ما چرا با این عزم راسخ پای این انقلاب ایستاده‌اند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: شهیدان برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند و برای این است که جنگ هشت ساله مقدس شده است و امنیت موجود را مدیون خون شهیدان هستیم.

وی اضافه کرد: این امنیتی که در کشور برقرار است با وجود این همه دشمنی و توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای برهم زدن کشور، بخش عظیمی از آن مربوط به ابعاد معنوی، لطف و عنایت خداوند بر این جامعه است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی یک ملت با تمام توان پای اسلام و انقلاب اسلامی می‌ایستد و به دنبال پیاده‌سازی دستورات الهی و هدف و راهی که خداوند برای امت اسلامی مشخص کرده است می‌ایستد، اولین نتیجه و دستاورد آن محقق شدن وعده‌های الهی در آن جامعه است.

سرلشکر جعفری گفت: برداشت‌های انحرافی زیادی هم از انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که دشمنان هم به آن دامن می‌زنند در صورتی که انقلاب اسلامی مربوط به کل مسلمانان و کل اسلام است.

وی اضافه کرد: این وحدتی که در کشور وجود دارد دارای قداست و ارزش است که در نظر گرفتن یک هفته به این نام برای جلوگیری از شیطنت دشمنان است.

سرلشکر جعفری گفت: تحقق اهداف انقلاب اسلامی بدون مجاهدت با جان و مال و شهید دادن و بدون وحدت کلمه میسر نمی‌شود.

وی افزود: ملت ما در این عرصه و در این مسیر الهی موفق بوده و نتایج و دستاوردهای آن را ما شاهد بوده‌ایم.

فرمانده کل سپاه گفت: باید بدانیم در هر مقطعی از انقلاب اسلامی و پیشروی این انقلاب، دشمنی‌ها بیشتر می‌شود و ایستادگی در راه انقلاب اسلامی پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: دشمن روز به روز از حربه‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌کند و بصیرت در این راه مهمتر است و ما نمی‌توانیم با موضع‌گیری‌های کلی و کلان از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید اولین شرط طی مسیر انقلاب اسلامی و پیمودن راه شهیدان را شناخت دشمنان بگذاریم و مخالفان انقلاب اسلامی را بشناسیم.

سرلشکر جعفری متذکر شد: آمریکا اولین دشمن انقلاب اسلامی ایران و این نظام اسلامی است، دشمنی آمریکا برای ملت ما روشن است و در نظرسنجی‌ها اکثر قاطع ملت ایران بر دشمنی‌های آمریکا آگاه هستند و بخشی از کسانی که تردید داشتند نیز در موضوع برجام مکر و دشمنی آمریکا روشن و شفاف شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری دائم از نفوذ و خطرهای امروز صحبت می‌فرمایند و از جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن تاکید دارند و باید ببینیم چه شده که مقام معظم رهبری این تذکرها را می‌فرمایند.

سرلشکر جعفری گفت: ولایت فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است و جایگاه ولی فقیه برای هدایت انقلاب و هدایت جامعه در مسیر خودش قرار دارد و ما برای آنکه عمل ما در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی باشد و بگوییم ما مدافع انقلاب اسلامی هستیم، باید دشمنان داخلی را در کنار دشمنان خارجی بشناسیم.

وی افزود: همه انقلاب‌ها بیش از آنکه از دشمنان خارجی لطمه ببیند از دشمنان داخلی لطمه می‌بیند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمنی‌های دشمنان بیرونی مثل آمریکا و یا حزب بعث عراق علیه انقلاب اسلامی یک تهدید نبود و به یک فرصت بسیار خوب برای صدور انقلاب اسلامی به دنیا تبدیل شد.

سرلشکر جعفری گفت: این بیداری اسلامی که در جهان در حال شکل‌گیری است، برگرفته از شعار انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: تهدیدهای داخلی از اوایل انقلاب تاکنون وجود داشته و برای ما مسأله بوده است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بصیرت سیاسی دینی که اینهمه مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای شناخت دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: مهمترین تهدیدها سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و به اختصار جنگ نرم دشمنان است که در این جنگ نرم بخشی از آن از سوی دشمنان خارجی برنامه‌ریزی می‌شود اما فرماندهان و سربازان میانی در داخل هستند و این را ما باید بدانیم.

فرمانده کل سپاه افزود: مشکل اصلی انقلاب ما با آن افرادی است که وحدت‌شکن هستند، کسانی که در راستای اختلافات مذهبی حرکتی می‌کنند اینها وحدت‌شکن و مخالف انقلاب اسلامی هستند و در کنار این موضوع باید توجه کنیم که وحدت‌شکن سیاسی کیست.

وی گفت: وحدت‌شکن سیاسی کسی است که با محور وحدت یا همان ولایت فقیه مخالفت می‌کند، هر فرد یا جریان سیاسی که مغایر با خط مشی‌های تعیین شده مقام معظم رهبری حرکت کند، وحدت‌شکن است.

سرلشکر جعفری افزود: برخی حتی مخالفت را در کنار نظر مخالف به عمل هم می‌رسانند و وحدت را می‌شکنند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با این افراد هم‌وحدت شویم و اگر با این افراد هم‌وحدت شویم پس انقلاب اسلامی چه می‌شود؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن به معنی پشتیبانی از ولایت فقیه است و دفاع کلی از نظام که فایده‌ای ندارد.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: اگر به این نکات توجه نکنیم ارز‌ش‌ها، مبانی قرآنی و حرکت الهی ما را زیر سؤال می‌برند.

وی افزود: عده‌ای در کشور هستند که ادعای همراهی با نظام را می‌کنند اما آگاهانه یا نا آگاهانه چنین حرکات اختلاف‌افکنی را انجام می‌دهند.

فرمانده کل سپاه گفت: به هیچ‌وجه خطر هشت سال جنگ با خطری که فتنه 88 داشت قابل مقایسه نبوده و نیست و این خطر مربوط به انقلاب اسلامی بوده نه نسبت به تمامیت عرضی کشور.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: از معجزاتی که در فتنه 88 شاهد بودیم حماسه 9 دی بود که در آستانه آن هستیم و مردم به نقش بی‌بدیل ولایت فقیه پی بردند و 9 دی پاسخ محکم بر هدف فتنه‌جویانه دشمنان در سال 88 بود.

وی گفت: باید بشناسیم که ضد ولایت فقیه کیست و باید ملاک‌ها و معیارهای خود را نسبت به انقلابی بودن و مخالف انقلاب بودن را مشخص کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: اگر ما توجه به این نکات و حساسیت‌هایی که انقلاب اسلامی دارد را داشته باشیم شهداء از ما راضی هستند.

302/300

کد خبر: 712664

وب گردی

وب گردی