راهکار یک نماینده مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از لغو سخنرانی ها در آستانه انتخابات

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی

مساله لغو سخنرانیها در صدر اسلام نیز بوده است. وقتی پیامبر اکرم (ص) می خواستند سخنرانی کنند مردم هل هله و سر و صدا می کردند که پیامبر نتواند سخنرانی کند چون باعث می شد که تحت تاثیر سخنان پیامبر قرار بگیرند. این مسئله در زمان های مختلف بوده و ادامه دارد.

از هر جناحی هر کسی بخواهد سخنرانی کند لغو سخنرانی او کار غلطی است؛ ما در قرآن کریم داریم که می فرماید: فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ قرآن را می شنوند و بهترینش را انتخاب می کنند. اینکه حالا ما نگذاریم کسی سخنرانی کند این کار غیرقانونی و غیرشرعی است. یک زمانی است کسی محکومیتی دارد و یا ممنوع السخنرانی است این بحثش جداست. ولی افراد عادی که می خواهند سخنرانی کنند باید برایشان مقدور باشد که بتوانند در موارد مختلف سخنرانی کنند. اینکه افرادی سعی می کنند سخنرانی ها را بهم بزنند آن افراد منطق ندارند و یا سخن را نمی خواهند بشنوند. سخنان سخنران را بشنوید اگر ناصواب بود تبعیت نکنید. حالا اگر هم صواب بود می توانید تبعیت نکنید. بعضی ها احساس ترس دارند یا می ترسند کسی صحبتی بکند که باعث اگاهی مردم و مسوولین بشود و این اگاهی برای شان ضرر داشته باشد بنابراین از سخنرانی افراد جلوگیری می کنند. فرقی هم نمی کند این سخنران از کدام جناح باشد ولی رسم بدی است که یک عده ای خوششان می آید. در کل این کار غیرشرعی و غیرقانونی است و باید مردم طبق دستور قرآن حرف ها را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند این دستور قرآن است. بنابراین این کار، کار زشت و ناپسند و غیرشرعی است و از هر جناحی ام که باشد این کار اشتباه است.

راهکار این موضوع و جلوگیری از تکرار آن این است که یکسری کارهای فرهنگی باید انجام بشود و این فرهنگسازی شود که به مردم بگوییم این قول قرآن است و شما باید به قول قرآن عمل کنید، ائمه ما، افرادی را می اوردند و می نشستند با مهربانی با آنها بحث می کردند. در این دنیا و فضای مجازی نمی شود جلوی مردم را گرفت که نفهمند یا آگاه نشوند این کار کار زشتی است.

مسوولین مملکت از هر رده ای که هستند این را گوشزد کنند و در این فرهنگسازی کمک کنند و موضعشان را روشن کنند که ما مخالف این هستیم . رئیس جمهور یا مسوولین فرهنگی بگویند، این کار زشتی است.حالا یک فردی می آید سخنرانی نایب رئیس مجلس را بهم م ریزد مثلا می گویدکه نایب رییس مجلس ضد نظام و انقلاب صحبت می کند. نه ایشان هدفش آگاهی به مردم است و در نظام احساس وظیفه می کند که باید حمایت شود.

306/300

کد خبر: 712683

وب گردی

وب گردی