برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی

با آغاز هفته پژوهش به جهت تجلیل از پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی همایشی به همت معاونت پژوهشی واحد ارومیه با حضور معاون اجرایی استاندار آذربایجان غربی  در این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با تبریک هفته وحدت ابراز امیدواری کرد با عمل کردن به رسالت پیامبر رحمت جهانی پر از صلح و عاری از هرگونه خشونت داشته باشیم.

جوان پور گفت: به برکت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولید علم رتبه 16 جهان را متعلق به خود کردیم و از این حیث باید قدر دان بزرگان این مجموعه در راس آنها آیت ا... هاشمی رفسنجانی باشیم.

وی افزود:بحث روز دانشگاه های جهان تجاری سازی پژوهش ها می باشد ما نیز باید عملکرد سالانه خود را بر اساس تجاری سازی پژوهش ها بسنجیم و با تحلیل آمار ها بررسی کنیم که چند درصد از پژوهش های ثبت شده جنبه تجاری و عملی به خود گرفته است.

جوان پور با اشاره به نام گذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی،اقتصاد دانش بنیان را یکی از زیربناهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد و اظهار داشت:دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پتانسیل بالا در نیروی انسانی و امکانات روز تا حدی در حوزه پژوهش موفق عمل کرده است ولی در تلاش هستیم این پژوهش ها جنبه تجاری به خود بگیرد و پژوهشگران جوان ما وارد بازار کار شوند.

در ادامه این همایش نادر صفرزاده معاون اجرایی استاندار آذربایجانغربی ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم ( ص) بر لزوم فراگیری علم و دانش در تمامی عرصه ها تاکید کرد.

صفرزاده با یادآوری سفر مقام معظم رهبری به استان اظهار داشت:رهبری در این سفر علت پیشرفت کشور های اروپایی و آمریکایی را رعایت نظم در کار ها و بهره گیری از علم در تمام شرایط بیان کرد و تاکید ایشان بر این دو مورد را حائز اهمیت برشمرد.

این مقام مسئول گفت:امیدواریم همانند رتبه تولید علم که رقم 16 است در سرانه رشد اقتصاد،دولت الکترونیک و دیگر حوزه ها همانند این رتبه ها را داشته باشیم و با تجاری سازی پژوهش ها بتوانیم سرانه صادرات کشور را به 3000 دلار برسانیم.

وی افزود:دانش بنیان کردن اقتصاد یعنی هیات علمی دانشگاه ها به گونه ای با دانشجویان همکاری کنند که فارغ التحصیلی این عزیزان منجر به اشتغال آنان شود و طبق قانون قوه مجریه موظف است از شرکت های،دانش بنیان به ثبت رسیده حمایت کند.

نادر صفرزاده رسیدن به جایگاه عالی در حوزه اقتصاد و دانش را گسترش مراکز رشد و شهرک های فناوری بیان کرد و گفت:نباید به هیچ عنوان دستاوردهای پژوهشگران بی اهمیت تلقی شود به همین جهت باید با هدف گذاری و تجهیز زیرساخت های دانشگاه ها و مراکز رشد خود را به برنامه ششم توسعه کشور نزدیک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی لازمه رشد را لزوم توجه بر مسائل معنوی بیان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان آذربایجانغربی توجه به عقبه و تاریخ ایران اسلامی را یک اولویت برای جوانان پژوهشگر دانست و گفت: اندیشمندانی همچون ابن سینا از افتخارات این مرزوبوم هستند که آثار به جامانده از ایشان همچنان در دانشگاه های اروپا و آمریکا تدریس می شود

میرزایی افزود:طبق روایت امیرالمومنین جوان باید کم هزینه و پرفایده باشد فلذا جوانان ما باید نسبت به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران تعهد داشته باشند و احساس وابستگی کنند و با تحصیل و پژوهش آگاهی بخش به سایر نسل ها باشند.

وی گرایشات سیاسی دانشجویان را یک آفت برای جامعه دانشگاهی دانست و اظهار داشت:

جوانان اندیشمند باید به دور از فضاها و جو زدگی های سیاسی باشند، دانشجو باید سیاست را خوب بفهمد و تحلیل کند ولی سیاست زده نباشد در غیر اینصورت جامعه از مسیر رشد خارج خواهد شد.

در پایان این مراسم معاون پژوهشی واحد ارومیه با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد از افزایش طرح های تحقیقاتی درون دانشگاهی خبر داد.

پژمان محمدی حضور اعضای هیات علمی واحد ارومیه در کنفرانس های بین المللی خارج از کشور را یک افتخار برای استان دانست و افزود: واحد ارومیه در تلاش است تمامی استاندارد های سازمان مرکزی رعایت کند و با ثبت قرارداهای برون دانشگاهی و انعقاد تفاهم نامه با سایر ارگان ها و سازمان ها گامی بزرگ در راستای تجاری سازی پژوهش ها بردارد.

200

کد خبر: 712697

وب گردی

وب گردی