دکتر طه هاشمی: دومین جشنواره فیلم کوتاه سنگر با موضوع نماز و سلامت معنوی برگزار می شود

جلسه تنظیم توافق نامه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص امر نماز با حضور دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضایی نماینده رییس جمهور در امر اقامه نماز، قائم مقام و معاونان ستاد اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر طه هاشمی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اقامه نماز پیشنهاد داد جشنواره فیلم کوتاه با موضوع نماز و سلامت معنوی و با عنوان سنگر برگزار شود، که این پیشنهاد مورد پذیرش اعضای جلسه قرار گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: ‌دانشگاه در حال اجرای طرح سیمای زندگی است که بحث نماز هم بخشی از آن است. همچنین پژوهشکده‌های قرآن و عترت و پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهش‌هایی را تاکنون انجام داده و در حال بررسی علل فاصله جوانان از نماز هستند.

در این جلسه همچنین از سامانه جامع مدیریت عملکرد اقامه نماز که توسط واحد اصفهان طراحی شده بود، رونمایی شد.

در این جلسه 27 برنامه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج و توسعه امر نماز پیشنهاد شد و با بحث، مشورت و بررسی برنامه‌ها از سوی اعضای حاضر در جلسه در نهایت 20 برنامه برای اجرا تصویب شد.

در ابتدای جلسه دکتر علی فقیه حبیبی دبیرستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص امر نماز در سال 95 و برنامه های این حوزه در سال 96 پرداخت.

وی گفت: بر اساس توافق برنامه‌های دانشگاه با ستاد اقامه نماز در سال 95 این برنامه‌ها و مطالبات به ستاد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد و اکنون در حال نظارت هستیم.

وی افزود:‌ حضور مسئولان و استادان دانشگاه در برنامه‌های مرتبط با نماز، ابلاغ بخشنامه‌های مربوطه، تکمیل و توسعه مساجد در واحدهای جامع و اختصاص نمازخانه مناسب بخشی از اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در این زمینه بوده است.

فقیه حبیبی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این معاونت، ایجاد کارگروه نماز متشکل از کارشناسان برجسته این حوزه از واحدهای استان تهران بوده است که در این کارگروه موضوعات نماز را تصمیم‌سازی می‌کنیم.

حبیبی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی هماهنگی‌هایی هم با سازمان‌های دولتی در زمینه اقامه نماز در قالب پایان‌نامه‌ها دارد و آن را با جدیت دنبال می‌کند. این دانشگاه در حال حاضر 145 مسجد دارد و قصد دارد برای سال 96 در واحدهای جامع و بسیار بزرگ یک مسجد احداث و دو مورد را نیز توسعه دهد و تکمیل کند.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در اجلاس سراسری نماز به خاطر شناسایی و بهره گیری مناسب از امکانات و ظرفیت های علمی و پژوهشی جهت انجام پژوهش های کاربردی با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد و بهره گیری از ظرفیت کانون های جرعه نوربرای ترویج امر نماز، احداث مساجد مناسب دربسیاری از واحد های دانشگاهی شایسته تقدیر شد.

200

کد خبر: 712726

وب گردی

وب گردی