جولیانی: روابط تیلرسون با پوتین کاملا عادی است

شهردار سابق نیویورک در حمایت از وزیرخارجه جدید آمریکا اظهار داشت "رکس تیلرسون" روابطی عادی با "ولادیمیر پوتین" دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ "رودی جولیانی"، شهردار سابق نیویورک، ضمن اعلام حمایت از قرار گرفتن "رکس تیلرسون" در سمت وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت روابط تیلرسون به عنوان مدیرعامل شرکت نفتی اکسان‌موبیل و رئیس‌جمهور روسیه با توجه به موقعیت کاری وی، کاملا طبیعی است.

جولیانی از هم‌پیمانان "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به حساب می‌آید و حتی نام او نیز در فهرست احتمالی وزرای خارجه آمریکا قرار داشت. جولیانی معتقد است روابطی که رکس تیلرسون با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه، داشته غیرعادی نیست زیرا او رئیس یک شرکت نفتی بزرگ است.

جولیانی با اشاره به نقش تیلرسون در شرکت اکسان موبیل، اظهار داشت: او رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌ها در دنیا است و بنابراین، هیچ عجیب نیست که رئیس چنین شرکت بزرگی در حوزه انرژی روابطی با روسیه نیز داشته باشد.

شهردار سابق نیویورک در ادامه گفت: روابط تجاری تیلرسون با روس‌ها مسأله‌ای است که باید به آن پرداخته شود؛ اما باید توجه داشت که او توانمندی‌های دیپلماتیک برجسته‌ای به ویژه در حوزه رهبری یک شرکت چندملیتی نفتی داشته است و در حوزه تجارت با دولت‌های خارجی نیز پرونده خوبی دارد.

دونالد ترامپ روز گذشته رکس تیلرسون 64 ساله را به عنوان گزینه مورد نظرش برای پست وزارت خارجه آمریکا معرفی کرد.

او از سال 2006 در سمت مدیر ارشد اجرایی اکسان‌موبیل مشغول به کار است و سابقه سیاسی یا فعالیت دولتی نداشته است. تیلرسون در این سال‌ها رابطه بسیار نزدیکی با ولادیمیر پوتین داشته و همین موضوع موجب نگرانی برخی از سیاستمداران آمریکایی و البته خوشحالی روس‌ها شده است.

303/300

کد خبر: 712804

وب گردی

وب گردی