تحول در ساختار کلانتری و پاسگاه‌ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از اجرای مدل پیشرفته ساختار کوپ در سطح ناجا خبر داد و گفت: این مدل جدید باعث افزایش روز افزون کیفیت خدمت رسانی به مردم خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد شرفی در هشتمین همایش فرماندهان کلانتری‌ و پاسگاه های استان چهارمحال و بختیاری ، یکی از اهداف اصلی این همایش را روز آمدی کلانتری ها و پاسگاه های سراسر کشور دانست و گفت: آن چیزی که در حوزه پلیس تعریف شده امنیت است که مقدمه هر نوع توسعه و نوسازی در جامعه و بستری مناسب برای رشد و تعالی انسان ها است.

سردار شرفی به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی پرداخت و یادآور شد: به اعتقاد ما میزان امنیت عمومی در جامعه به میزان بلوغ و مسئولیتی بستگی دارد که مردم و جامعه در نظم و امنیت اجتماعی می توانند به وجود بیاورند.

سردار شرفی به عملکرد کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در هشت ماهه اول سال جاری اشاره و تصریح کرد: الحمدلله با درایت مسئولان استان و مشارکت و همکاری خیلی خوب مردم با پلیس ، امسال شاخص های امنیتی و انتظامی نسبت به سال گذشته از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وی گفت: طبق ارزیابی های انجام شده از عملکرد فرماندهی انتظامی این استان ، طی هشت ماهه گذشته ، سرقت به عنف 63 درصد کاهش ،سرقت مسلحانه نزدیک به صفر و همچنین تشکیل پرونده و انواع جرایم کاهش 40 درصدی داشته است.

سردار شرفی تصریح کرد: در این مدت شاهد کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرایم به سبب ظرفیت کارآگاهی بسیار خوب و آموزش های ارائه شده به کارکنان انتظامی این استان بودیم که بهبود این شاخص ها بحمدالله حکایت از افزایش توانمندسازی و مهارت نیروی انسانی استان دارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، همچنین به اعلام رضایت شهروندان از عملکرد پلیس استان اشاره و بیان کرد: طبق اطلاعاتی که از سامانه 197 دفتر نظارت و ارتباطات مردمی استخراج شد، 500 نفر طی تماس های تلفنی با این سامانه از عملکرد این فرماندهی اعلام رضایت و تقدیر کردند.

توجه ویژه ناجا به اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا

سردار شرفی در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات استان در اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا را خوب ارزیابی و بیان کرد: در دیدار فرماندهان عالی رتبه ناجا با فرمانده معظم کل قوا، ایشان تآکید داشتند که به کلانتری ها و پاسگاه ها توجه ویژه ای بشود که در این بخش نیز پلیس استان تمهیدات خوبی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بر اساس تآکیدات فرمانده ناجا برای اجرای دقیق فرامین رهبر معظم انقلاب در سطح ناجا شورایی تحت عنوان شورای تحول حوزه کلانتری و پاسگاه ها به ریاست سردار "اشتری" تشکیل و در زیر مجموعه این شورا کمیته هایی شامل:کمیته ساختار،منابع انسانی، فناوری و تکنولوژی، صیانت، آموزش و پشتیبانی قرار دارند که هرکدام از این کمیته ها به صورت تخصصی ،حرفه ای و علمی با انجام مطالعات و پژوهش های دقیق راهکارهای عملی اجرای فرمان مقام معظم رهبری را تدوین و به شورا ارائه می دهند.

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش پایانی سخنان خود بر افزایش روز افزون کیفیت خدمت رسانی در سطح کلانتری و پاسگاه ها از برنامه ریزی برای اجرای ساختار جدید و پیشرفته کلانتری و پاسگاه ها در سطح ناجا خبر داد.

701

کد خبر: 712810

وب گردی

وب گردی