آشنایی با جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه هادر واحد مبارکه

به مناسب هفته پژوهش کارگاه آموزشی آشنایی با جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها ( اسپیناف) توسط دکتر حمیدرضا روناسی رییس مرکز رشد واحد مبارکه و عضو هیات علمی دانشگاه در سالن جلسات شهید مطهری برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه آموزشی روناسی بیان داشت: اسپین آف وقتی اتفاق می افتد که یک شرکت بخشی از کسب و کار خود را واگذار می کند و یک نهاد کاملا مجزا ایجاد می کند.

او افزود: دانشگاه دیگر تنها مکانی برای یادگیری دانش نیست، بلکه فارغ التحصیلانی ایجاد می کند که با دانش، پژوهش های کاربردی و با نوآوری ، کارآفرینی می کنند. وی ادامه داد، در دنیای امروز با اقتصاد پویا توجه مداوم به کارآفرینی و انتقال فناوری یک اصل مهم است.افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و توجه روزافزون به کارآفرینی دانشگاهی یک عامل مهم برای توجه هر چه بیشتر به شرکت های زایشی است. در ایران این شرکت ها کمرنگ دیده می شود در صورتی که توسعه پایدار، عامل پیشرفت فناوری از طریق انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت یک اصل مهم است.

روناسی در ادامه صحبته های خود گفت: تفاوت بزرگی که بین صنایع کوچک و متوسط(SME) که 80 تا 90 درصد از صنایع کشور با صنایع بزرگ و صنایع دانش بنیان وجود دارد، خلاء فناوری است. اکثر این صنایع تمکن مالی چندانی ندارند، یا دانش کافی ندارند لذا اکثرا خلاء فن آوری و تکنولوژیک دارند " اسپین آف " یا شرکت ها زایشی چون با محوریت دانشگاه ها و درون دانشگاه ها ایجاد می شوند. با بهره گیری از دانش روز و حوزه های تحقیقات کاربردی، مشکلات صنعت را حل می کنند و خلاء ارتباط بین صنعت و دانشگاه ها از این طریق حل می شود. سپس حبیب اله شفیع زاده کارآفرین نمونه شهرستان مبارکه مطالبی را پیرامون حل مشکل زرد شدن ورق های فایبر گلاس در صنعت برای دانشجویان بیان کرد و از دانشجویان دعوت به همکاری کرد.

200

کد خبر: 712815

وب گردی

وب گردی