استاد دانشگاه عنوان کرد: تغییر واحد پولی ایران باعث آسان تر شدن محاسبه معاملات می شود

استاد دانشگاه عنوان کرد: به طور کلی تغییر واحد پولی ایران به تومان تا حدودی باعث آسان تر شدن محاسبه معاملات می شود.

علی اکبر نیکواقبال در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاثیر تبدیل واحد پولی ایران به تومان گفت: به طور کلی تغییر واحد پولی ایران به تومان تا حدودی باعث آسان تر شدن محاسبه معاملات می شود. در این خصوص می توان گفت برخی دیگر از کشورها که اقدام به تغییر واحد پولی کشور خود کردند تغییرات زیادی را در راستای تغییر سیاست های پولی و اقتصادی در کشور ایجاد کردند.
وی در ادامه بیان کرد: در صورتی که این تغییرات با برنامه های هدفمندی همراه نباشد فقط باعث سریع تر شدن انجام محاسبات و نیز آسانتر شدن انجام معاملات خواهد شد.
به گفته این استاد دانشگاه، در حقیقت اعداد بزرگ برای معاملات کوچک بسیار وقت گیر هستند و باعث ایجاد مشکلات خاص در اقتصاد کشور می شود.
نیکواقبال اظهار داشت: به نظر می رسد به دلیل ایجاد هزینه های هنگفت و طولانی شدن مدت زمان برای چاپ اسکناس های نو مسئولین اقدام به چاپ مجدد اسکناس نخواهند کرد.
استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحد پولی ایران در حال حاضر به ریال است اما تمامی اقدامات مورد نظر براساس واحد پولی تومان انجام می شود و در صورتی که همین شیوه ادامه داشته باشد هزینه های هنگف چاپ پول تا حدودی کم خواهد شد.
وی در پایان گفت: تاکنون نتیجه گیری نهایی برای این اقدام گرفته نشده و معلوم نیست که این اقدام منجر به ایجاد اختلالاتی در اقتصاد کشور می شود یا خیر.

401/601

کد خبر: 712859

وب گردی

وب گردی