فرهنگی: مجلس تا پیگیری نهایی نباید حادثه قطار تبریز - مشهد را رها کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوه مقننه تا پیگیری نهایی نباید حادثه قطار تبریز مشهد را رها کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه ریلی استان سمنان گفت: موضوع بسیار مهمی رخ داده که باعث از دست رفتن تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه ساله جمعیت زیادی از استان آذربایجان برای حضور در مراسم 28 و 30 ماه صفر به مشهد مقدس حضور پیدا می کنند که از وسایلی مانند قطار، خودرو و هواپیما استفاده می کنند در میان این جمعیت عاشقانی حضور داشتند که برای اولین بار به زیارت امام رضا می رفتند.

وی گفت: در بین جمعیت حادثه دیده قطار تبریز مشهد نوجوانی حضور داشت که پدر و مادرش 14 سال برای به دنیا آمدن او انتظار کشیده بودند که به همراه مادرش به رحمت خدا رفت.

فرهنگی تاکید کرد: این حادثه به اندازه ای سهمگین است که مجلس تا پیگیری نهایی مسئله نباید آن را رها کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر خطاها و مشکلات خطوط ریلی کشور حل نشود روزها، ماه ها و سال های بعد نیز شاهد تکرار آن خواهیم بود. در این میان چند سوال وجود دارد که لازم می دانیم به آن پاسخ داده شود.

وی گفت: چه معنایی دارد وقتی سیستمی اخطار می دهد و مامور به دلیل بی اعتبار شدن سیستم به آن محل نمی دهد، چطور می شود سیستم از حال اتوماتیک به حالت دستی تغییر کند اخطار را نادیده بگیرند و با سرعت بالا با قطار روبه رو برخورد شود.

فرهنگی با اشاره به یخ زدگی ترمزهای قطار عنوان کرد: در روسیه بزرگترین سیستم ریلی وجود دارد که شاهد چنین اتفاقاتی نیستند، در سیبری که سردترین نقطه جهان است یخ زدگی ترمز رخ نمی دهد بنابراین این موضوع قابل تامل است نه تنها برای خانواده های آسیب دیده بلکه برای تمام کسانی که در ایران زندگی می کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نکات شرایط ایمنی سیستم قطار در کشور را زیر سوال می برد و باید مشکلات را برطرف کنیم در این زمینه طرحی ارائه خواهیم کرد.

302/300

کد خبر: 712886

وب گردی

وب گردی