بروجردی: ایران به تعهدات خود عمل می کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران بر تعهدات خود پایبند است، گفت: بازدیدها از مراکز هسته ای برای ارائه دومین گزارش این کمیسیون از روند اجرای برجام ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی با یادآوری بازدید مجتبی ذوالنور رییس کمیته هسته ای مجلس و دو عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فردو اظهارداشت: رییس کمیته هسته ای پس از بازدید از این مرکز اعلام کرد آنچه در فردو انجام شده عملی شدن تعهداتی است که جمهوری اسلامی ایران در مورد برجام داده است.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل می کند و دیداری هم که نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم از فردو داشتند تایید کننده اقدامات ایران بود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بازدیدهای این کمیسیون از مراکز هسته ای ادامه خواهد یافت، تاکید کرد:با توجه به این که باید بعد از اولین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص روند اجرای برجام باید دومین گزارش را تهیه کنیم، روند بازدیدها و اقدامات نظارتی و جلسه با ارگان ها همانند اقداماتی که قبل از گزارش اول صورت گرفت توسط کمیته دفاعی و هسته ای ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، جواد کریمی قدوسی ،مجتبی ذوالنور و حسن بیگی سه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه - 22 آذرماه - از تاسیسات هسته ای فردو در قم بازدید کردند.
ذوالنور رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از تاسیسات هسته ای اظهارداشت: بنا بر گزارش‌هایی که به دست ما رسیده بود، اعلام می‌شد که بعضی از زیرساخت‌ها برای غنی‌سازی در سایت فردو در حال جمع‌آوری است.
وی تصریح کرد: در این بازدید مشاهده کردیم تغییرات در حال انجام است اما هیچ یک از این تغییرات جدای از تعهدات ما در برجام نیست و فراتر از آن تغییری صورت نگرفته است.
رییس کمیته هسته ای مجلس تاکید کرد: تعهدی که ما در یک زمان‌بندی در برجام متقبل شده بودیم، در حال انجام است.

بعد از پیروزی در حلب، صدای مقاومت بلندتر در منطقه شنیده خواهد شد
بروجردی همچنین درمورد آزاد سازی حلب تاکید کرد: آزادسازی این شهر سوریه تحول بسیار مهمی است، یک زورآزمایی چند ساله بین آمریکا از یک طرف و هم پیمانان اروپایی و منطقه ای این کشور و از طرفی کشورهای حامی مقاومت همچون ایران و سوریه وجود داشته و دو عضو شورای امنیت یعنی روسیه و چین نیز در این جبهه بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: به لحاظ سیاسی و نظامی خروجی این مصاف، شکست آمریکا و سیاست هایش در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت بوده است، از این به بعد صدای مقاومت در منطقه صدای بلندتری خواهد بود و مقاومت دست بلندتری خواهد داشت.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: با توجه به این که حلب در سوریه و موصل در عراق مراکز داعش و پایگاهی برای گسترش پدیده شوم اقدامات تروریستی بودند، آزاد سازی حلب تحول بسیار مهمی است.

302/300

کد خبر: 712921

وب گردی

وب گردی