سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رییس جمهوری اوگاندا کرد

'سید مرتضی مرتضوی' سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، استوار نامه خود را به 'یووری موسوینی' رییس جمهوری این کشور تقدیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در 'کامپالا'، رییس جمهوری اوگاندا در این دیدار ضمن تمجید از روابط رو به رشد دو کشور گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط در زمینه های مختلف با ایران وجود ندارد و از هرگونه همکاری عملی شرکت های ایرانی بویژه در بخش های کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، غلات، لبنیات، میوه ها و همچنین بخش های صنعت و معدن، مواد معدنی، احداث نیروگاه های برق و توسعه تجارت بین دو کشور استقبال می کنیم.
بر اساس این گزارش،‌ موسوینی به چهار بار سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و سفرهای متقابل همتاهای ایرانی طی سالهای گذشته اشاره و ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمی خود به دکتر 'حسن روحانی' از ایشان رسما برای سفر به اوگاندا دعوت کرد.
رییس جمهوری اوگاندا با اشاره به خاطرات خود از زمان مبارزه با رژیم پیشین دیکتاتوری در اوگاندا که مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: آن زمان هر دو ملت ایران و اوگاندا علیه ظلم در حال مبارزه بودند و پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت اوگاندا، خبر خوب و مسرت بخشی بود.
مرتضوی نیز ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری اسلامی ایران به همتای اوگاندایی وی، از شخصیت مبارز، مستقل، اندیشمند و محبوب موسوینی و نیز حمایت های ایشان در راستای توسعه و پیشرفت روابط میان دو کشور، تقدیر و تشکر کرد.
سفیر ایران در اوگاندا، با اشاره به توانمندی های شرکت های ایرانی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، انرژی و نیروگاهی، صنعت و معدن و نفت، خواستار دریافت طرح های این کشور جهت بررسی طرف های ایرانی شد که مورد استقبال رییس جمهوری اوگاندا قرار گرفت.

303/300

کد خبر: 712929

وب گردی

وب گردی