خطر نابینایی در کمین دیابتی ها 

دبیر علمی بیست و ششمین کنگره چشم در حاشیه برگزاری کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران گفت: یکی از بیماری های نوپدید امروزه که موجب نگرانی جامعه پزشکی است بیماری دیابت است، این بیماری در صورت کنترل نشدن می تواند موجب نابینایی شود.

به گزارش ایسکانیوز، حمید رضا جهادی در این باره گفت: بسیاری از بیماری های مثل گلوکوم و آب سیاه قابل پیشگیری و کنترل است اما دیابت موجب بیماری هایی می شود که کنترل و مراقبت از آن بسیار سخت است، بروز نابینایی بر اثر دیابت عارضه ای است که در صورت رخ دادن قابل پیشگیری نیست.

جهادی گفت: توجه به این بیماری در عرصه چشم پزشکی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح دانش جامعه بتوانیم شدت عوارض این بیماری را در کشور کاهش دهیم.

وی افزود: بیماری قرنیه نیز از جمله بیماری هایی است که جنبه ژنتیک در آن بسیار موثر است و نمی توان چندان پیشگیری کرد.

جهادی با بیان اینکه بسیاری از اعمال جراحی پیوند قرنیه در کشور انجام می شود گفت: تمام تلاش متخصصان این است که بیمار دچار مشکلات قرنیه به مرحله پیوند نرسد، اما در صورت نیاز به پیوند تجهیزات و علم کافی در کشور وجود دارد.

دبیر علمی بیست و ششمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین خارش چشم توسط بیمار موجب تشدید ناراحتی های چشمی و آلرژی چشمی می شود و حتی ممکن است موجب قوز قرنیه نیز شود، اما با استفاده از داروهای مهار کننده خارش چشمی می توان این عارضه را در دراز مدت رفع کرد.

703

کد خبر: 712944

وب گردی

وب گردی