بهروز میرزا : تحقق تجاری سازی علم، باتوجه به انتخاب موضوع  پایان نامه های دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش گفت: اگر بنا داریم تا 10 سال آینده (1404) قدرت اول اقتصادی منطقه باشیم، باید به موضوع فناوری و تجاری سازی علم توجه ویژه داشته باشیم .

به گزارش ایسکانیوز، بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با توضیحاتی در خصوص اهمیت تجاری سازی طرح های پژوهشی و دستاوردهای تئوری علمی در جهان گفت: در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها برمبنای علم و فناوری استوار است. هیچ کشوری بدون توسعه همه جانبه علمی، به توسعه یافتگی فرهنگی، اقتصادی و صنعتی نمی رسد. لذا پژوهش و فناوری نیروی محرکه پیشرفت و توسعه پایدار و زیربنای استقلال، امنیت، اقتصاد و رفاه جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت : پیشرفت های چشمگیر کشور در زمینه علوم هسته ای، نانو، بایوتکنولو ژی، سلول های بنیادی، صنایع هوافضا حاصل تلاش پژوهشگران و دانشمندان کشورمان، تاثیر مستقیم علم و فناوری در بالندگی و اقتدار کشور را نشان می دهد.

میرزا ادامه داد: با توجه به رتبه 16 جهانی ایران در تولید علم از حیث مقالات علمی و تاثیر 20 درصدی سهم دانشگاه آزاد اسلامی در کسب این رتبه،دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور می بایست به سمت پژوهشهای کاربردی، تجاری سازی علوم و پژوهش های تقاضا محور که زیربنای اقتصاد مقاومتی است هدایت شوند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تاکید کرد : اگر بنا داریم تا 10 سال آینده (1404) قدرت اول اقتصادی منطقه باشیم، باید به موضوع فناوری و تجاری سازی علم و مقالات کاربردی توجه ویژه داشته باشیم . توجه به موضوع ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، انتخاب و هدایت موضوع پایان نامه دانشجویان، تحصیلات تکمیلی در راستای نیازهای صنعت و جامعه، تاسیس و تقویت هسته های فناور و مراکز رشد و ایجاد شرکت های دانش بنیان باعث می شود که نتایج تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در فرایند تولید و چرخه صنعت و تقویت توان اقتصادی تاثیر بسزایی دارد.

205/200

کد خبر: 712962

وب گردی

وب گردی