تامین آب و برق حوزه صنعت از اولویت های وزارت نیرو است

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به حمایت این وزارتخانه از بخش تولید در کشور، گفت: بر این اساس، تامین آب و برق مورد نیاز صنایع از اولویت های جدی وزارت نیرو است.

به گزارش ایسکانیوز، ستار محمود روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: وزارت نیرو با تامین آب و برف مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع، از طرح های تولیدی و اشتغال زا حمایت می کند.
وی در خصوص نیاز برخی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به آب و برق، یادآور شد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی می توان کمبودهای مربوط به این حوزه را مرتفع ساخت.
قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تلاش داریم تا با ارتقای کیفی و استاندارسازی آب تصفیه خانه ها، آنها را به ترتیب اولویت در اختیار بخش صنعت، فضای سبز شهری و کشاورزی قرار دهیم.
استاندار قزوین نیز در این دیدار خواستار کمک وزارت نیرو به استفاده از ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب برای استفاده پساب به منظور تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی شد.
فریدون همتی افزود: با توجه به نیاز دشت قزوین به آب و حفظ قابلیت کشاورزی اراضی آن، از وزارت نیرو درخواست انتقال سریع آب رودخانه شاهرود به اراضی قزوین را داریم.
همتی، از قزوین به عنوان استانی مستعد در حوزه انرژی های نو یاد و اضافه کرد: در این راستا ظرفیت های استان شناسایی شده و با سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله از کشورهای چین و ایرلند مذاکره هایی نیز صورت گرفته است.
استاندار قزوین ادامه داد: مدیریت ارشد استان حمایت و همراهی لازم را از سرمایه گذاری در حوزه انرژی های نو دارد.
وی در ادامه با اشاره به مدیریت امور برق استان به شکل منطقه ای، گفت: این موضوع چالش و مشکلاتی را در زمینه مدیریت برق در استان به وجود آورده که خواستار تدبیر و چاره اندیشی در این زمینه از سوی وزارت نیرو هستیم.

101/401

کد خبر: 712966

وب گردی

وب گردی