خواستگاری با شناسنامه جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سرهنگ محمد مهدی کاکوان گفت: با طرح شکایت از سوی خانمی با هویت معلوم مبنی بر انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت.

او اضافه کرد: شاکی گفت فردی با شناسنامه جعلی و با قصد ازدواج برای خواستگاریش مراجعه، با آگاهی شاکی از جعلی بودن شناسنامه و پیگیری قانونی و قضایی متهم متواری می شود ولی برای تلافی و آزار و اذیت شاکی، متهم اقدام به انتشار عکس‌های شخصی و خانوادگی وی در فضای مجازی کرد در این باره پرونده تحت نظارت مقام قضایی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات فنی و پلیسی مهندسین پلیس فتا تهران متهم شناسایی و دستگیر شد و پرنده برای پیگیری های بعدی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران به کاربران هشدار داد: حتماً با کسانی که در فضای مجازی آشنا می‌شوید و در این فضا موضوع ازدواج مطرح می‌شود به هیچ‌وجه عکس‌های شخصی و خانوادگی و یا هرگونه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این افراد قرار ندهید.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کاکوان در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

704

کد خبر: 712967

وب گردی

وب گردی