دانشگاه  آزاد اسلامی  می تواندپروژه های پژوهشی خود را در سطح بین المللی مطرح کند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پروژه های پژوهشی خود را در انجمن آسایهل مطرح کند و با استفاده از تجارب دانشگاه های برتر جهان، پژوهش ها و پروژه های خود را در سطح بین المللی بیش از گذشته به ثبت برساند.

دکتر سمیه پوربخشیان معاون فرهنگی دانشجویی واحد رامسر در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره برگزاری همایش هایی در زمینه آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ،مضرات شبکه های اجتماعی گفت:یکی از معضلات کشور ما، موضوع مواد مخدر می باشد، پس باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در راه مبارزه با این مشکل اساسی گام بر داریم و از مدتی پیش همایش هایی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود که واحد رامسر نیز از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی که در این زمینه در واحد رامسر برگزار شده است می توان به جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در 22 آذر امسال توسط فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد اشاره کرد. این جلسه میان موسسات آموزشی و سازمان های مرتبط در زمینه اعتیاد برگزار شد که یک نماینده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر نیز در این جلسه حضور داشت.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد سلامی واحد رامسر افزود: در این جلسه راهکارهای علمی و تجربی در زمینه مواد مخدر و روش های جلوگیری از شیوع آن مورد بررسی مسئولان قرار گرفت و نتایج این جلسه پس از بررسی های لازم در اختیار موسسات فرهنگی آموزشی از جمله دانشگاه ها قرار می گیرد تا دانشجویان بتوانند از نکات پیشگیرانه در این زمینه استفاده کنند و آن ها را به سایر افراد جامعه منتقل کنند.
پور بخشیان گفت: علاوه بر آن کارگروه علمی و پیشگیری دانش آموزی و دانشجویی مبارزه با مواد مخدر نیز در بین دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی و مدارس تشکیل شده که در این میان می توان به نقش ارزنده دانشگاه ازاد اسلامی واحد رامسر اشاره کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پروژه های پژوهشی خود را در این انجمن مطرح کند و با استفاده از تجارب دانشگاه های برتر جهان، پژوهش ها و پروژه های خود را در سطح بین المللی بیش از گذشته به ثبت برساند

وی درباره تاثیر این همایش ها در زمینه فرهنگسازی و افزایش سطح سواد جامعه افزود: تاثیر این همایش ها در زمینه فرهنگسازی و افزایش سطح سواد جامعه بر کسی پوشیده نیست زیرا همان طور که گفتم این اقدام باعث می شود دانشجویان آموزش های خود را به فرد دیگری منتقل کنند

دکتر پوربخشیان اضافه کرد: جامعه هدف ما افرادی هستند که باید آن ها را با انواع مواد آشنا کنیم و زیان های استفاده از آن را به آنها یادآور شویم تا به طور ناخواسته به سمت مواد کشیده نشوند و به دام اعتیاد نیفتند در این زمینه لازم است برنامه ریزی هایی که اجرا می شوند که صرفا جنبه تئوری نداشته باشد بلکه از تجارب افراد و سازمان های مسئول در زمینه اعتیاد می توان استفاده کرد.
وی تاکید کرد :در راستای این فعالیتها، می توان به نقش دانشگاه ازاد اسلامی اشاره کرد از جمله تفاهم نامه همکاری های مشترک دانشگاه ازاد اسلامی با ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اشاره کرد که ستاد از کتابهای تالیفی و ترجمه ای در زمینه مواد مخدر (پیشگیری، کنترل، کاهش، درمان و ...) در صورت تایید به عمل می اورد .

وی با اشاره به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس آسایهل گفت: لازم است ریاست دکتر میرزاده به عنوان هیئت امنای اجلاس آسایهل را نه تنها به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بلکه به تمام ایرانیان تبریک بگویم. دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پروژه های پژوهشی خود را در این انجمن مطرح کند و با استفاده از تجارب دانشگاه های برتر جهان، پژوهش ها و پروژه های خود را در سطح بین المللی بیش از گذشته به ثبت برساند.

700/706

کد خبر: 713016

وب گردی

وب گردی