نتانیاهو به دنبال تشکیل یک خودمختاری به جای کشور فلسطین است

شهردار قدس اشغالی از قصد تل‌آویو برای ایجاد حکومتی خودگردان به جای کشور فلسطین همراه با حفظ کنترل امنیتی خود در آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، سایت شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی فایلی صوتی از نیر برکات، شهردار قدس اشغالی منتشر کرد که برکات در آن با افشای نیات دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آینده کرانه باختری می‌گوید:‌ تل‌آویو هرگز به فلسطینی‌ها اجازه نخواهد داد کشوری تشکیل دهند بلکه به دنبال ایجاد یک دولت خودگردان است.

به نظر نمی‌رسد برکات که برای تصاحب پست رهبری حزب لیکود در آینده تلاش می‌کند،‌ به صورت عامدانه این فایل صوتی را منتشر کرده باشد، احتمالا یکی از شرکت کنندگان در کنگره‌ای دانشجویی که حدود دو هفته قبل برگزار شده بود، این صحبت‌ها را ضبط کرده و برای شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

شهردار قدس اشغالی در این فایل صوتی می‌گوید: اسرائیل مجبور به مدیریت نابلس و یا محله‌های عرب‌نشین در الخلیل نیست، آنها باید اجازه دهند که ما به مدیریت امور یهودیان برسیم و ما بسیار خرسند خواهیم بود که به آنها فرصت مدیریت امور خودشان را بدهیم.

سایت شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این مورد نوشت، برکات که در حال حاضر در داخل حزب لیکود رهبری کمپین‌هایی را جهت کاندیداتوری برای پست رهبری حزب حاکم برعهده دارد، همچنان موضعگیری‌های راست‌گرایانه بیشتری را اتخاذ می‌کند.

این سایت در ادامه اعلام کرد که برکات در کنگره مذکور درباره این موضوع صحبت کرده و گفته بود بر این باور است که تل‌آویو باید به برخی ابعاد در کرانه باختری رسیدگی کند که بعد امنیتی در اولویت آنها قرار دارد و هدف از آن اطمینان ۱۰۰ درصدی از این است که فلسطینی‌ها هرگز علیه اسرائیلی‌ها اقدامی نخواهند کرد.

شهردار قدس اشغالی افزود:‌ اسرائیل نباید اجازه دهد که در هیچ میدانی شکست خورده و یا قدرت کنترل میدانی و امنیتی را از دست بدهد.

وی بعد دومی که اسرائیل باید به آن بپردازد را اقتصاد کرانه باختری در زمان تشکیل دولت خودگردان دانست.

برکات در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه یک الگوی اقتصادی ادغامی مدعی شد: کارگران فلسطینی تنها به دنبال کسب قوت روزانه خود هستند و نیاز است که نیازهای یهودی‌ها و کارگران عرب با یکدیگر ادغام شوند زیرا این ادغام از جدا کردن اقتصاد یهودی‌ها و فلسطینی‌ها بهتر است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 713017

وب گردی

وب گردی