منطقه آزاد اروند؛ پیشران اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در راستای ارزیابی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد، تیم ارزیابی و پایش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فرینا، محمود عبدی اسکویی گفت: در همین راستا، توسعه زیرساخت های صادراتی و همچنین تسهیل فرآیندهای مرتبط با صادرات مجدد در مبادی مرزی از جمله بندر خشک شلمچه و بندر خرمشهر، استراتژی اصلی سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص افزایش صادرات مجدد است.
وی افزود: مقصد صادرات مجدد در اروند عموما offshore و کالاهای صادرات مجدد نیز تجهیزات فنی سکوهای نفتی است. در کل عملکرد منطقه آزاد اروند در خصوص این پروژه ارزشمند ارزیابی شده و پیشرفت قابل توجهی نیز در آمار مربوطه حاصل شده است.
عبدی اسکویی ادامه داد: افزایش صادرات کالای تولیدی، از دیگر حوزه های تمرکز سازمان منطقه آزاد اروند است که در این خصوص جذب سرمایه گذاری صنعتی با چشم انداز صادرات، بهره برداری از واحدهای صنعتی صادراتی جدید و همچنین رفع تنگناها و تسهیل فرآیندهای تولیدات صادراتی از اقدامات قابل توجه و چشمگیر اروند در این حوزه است.
وی افزود: توسعه و تسهیل امور صنایع صادراتی از قبیل نیروگاه های برق و توسعه آتی آنها، صنایع پالایشی بالادست و پایین دست مستقر در منطقه، صنایع تجهیزات نفت و گاز جهت سکوهای offshore، صنایع سنگین و فلزات، جذب سرمایه گذاری خارجی صنعتی و همچنین صنایع متعدد کوچک در منطقه از اقدامات بسیار ارزشمند منطقه آزاد اروند است که زمینه ساز افزایش موفقیت آمیز میزان صادرات تولیدی در اروند شده است.
مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به پروژه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد گفت: برای تحقق اهداف پروژه "ایجاد مراکز ارتقاء و انتقال فناوری های پیشرفته"، اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند بر حمایت از واحدهای نوپای فناور و دانش بنیان برای صنعتی و تجاری سازی دانش اندوخته آنها است. تامین فضای کسب و کار با حداقل هزینه، صدور مجوزها و تاییدیه های مربوطه در حداقل زمان ممکن و نیز کمک به شناسایی بازار و توسعه فضای کسب و کار، رویکرد کلیدی سازمان منطقه آزاد اروند برای اقدام و عمل در توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
عبدی اسکویی در پایان اظهار داشت: با توجه به گام های موثر برداشته شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند، نتیجه بازدید تیم ارزیابی و پایش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد اروند، حاکی از موفقیت این منطقه در تحقق اهداف ابلاغی بوده است.

101

کد خبر: 713028

وب گردی

وب گردی