ساختمان انرژی خورشیدی در دانشگاه علم و صنعت ایجاد می شود

دبیر دومین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست از پیشنهاد ایجاد ساختمان انرژی خورشیدی در دانشگاه علم و صنعت به عنوان اولین دانشگاه سبز کشور، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید مصطفی حسینعلی پور در نشست خبری این کنفرانس که در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گزارشی از فعالیت تیم اجرایی کنفرانس ارائه و به تبیین تصمیمات کمیته های دهگانه تخصصی پرداخت.

وی در توضیحات خود به تشکیل کمیته راهبردی و برگزاری اولین جلسه عمومی این کمیته اشاره کرد و گفت: کمیته راهبردی کنفرانس، شامل کمیته های تخصصی نیرو، محیط زیست، آب، توسعه پایدار شهری و روستایی، حمل و نقل، مدیریت مالی، کاهش فقر و توانمند سازی، فضا و توسعه پایدار، نفت گاز و پتروشیمی و صنعت است.

دبیر کنفرانس اعضای کمیته علمی آن را متشکل از ۶۰ عضو از متخصصان رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد، معماری، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، شیمی ومهندسی شیمی برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه عکاسی دانشجویی، کلینیک صنعتی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه سبز از برنامه های دومین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست است.

حسینعلی پور در بیان دستاوردهای کنفرانس اول، به تشکیل دفتر توسعه پایدار در دانشگاه و نیز راه اندازی باشگاه نخبگان توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: امضای تفاهم نامه سه جانبه سازمان محیط زیست، دانشگاه و سازمان هوا فضا از دیگر دستاوردهای همایش اول بود.

وی به تشکیل کمیته سبز دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کمیته پیشنهاد داده ایم اولین دانشگاه سبز کشور باشیم و برای این منظور، با توجه به سابقه بیست ساله ساخت ساختمان انرژی خورشیدی در دانشگاه، برآورد وضع موجود دانشگاه در اولین قدم پیش بینی شده است. همچنین در بحث آموزش، تعریف چند درس توسعه پایدار و سپس تعریف گرایش های چند رشته ای در نظر است.

توسعه پایدار به عنوان اصلی ترین شاخص در رشد و تعالی جوامع پیشرفته، محور توجه همه فعالیت های حال و آینده انسان امروزی است؛ زیرا در نظر نگرفتن این امر در تولید محصولات، استفاده از منابع، تصمیم گیری های اقتصادی و اجتماعی می تواند منجر به بروز آسیب های جبران نا پذیر به محیط زیست انسانی شود.

دفتر توسعه پایدار دانشگاه علم وصنعت ایران روزهای ۳ و ۴ اسفندماه ۱۳۹۵، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست را برگزار می کند.

این کنفرانس در محورهای صنعت و توسعه پایدار، توسعه پایدار شهری و روستایی، انرژی و آلودگی محیط زیست، آب، محیط زیست و توسعه پایدار، مدیریت اقتصاد سبز و توسعه پایدار، فضا و توسعه پایدار برگزار خواهد شد.

در نشست های تخصصی این کنفرانس نیز مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان محیط زیست، سازمان بهزیستی، وزارت نیرو، وزارت نفت، شهرداری و نمایندگان تعدادی از بانک ها و شرکتهای خصوصی مرتبط، حضور داشتند.

منبع : مهر

203/200

کد خبر: 713049

وب گردی

وب گردی