بازدید دکتر میرزاده از نمایشگاه پژوهش و فن بازار/رونمایی از ۶۵ محصول جدید دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده به همراه معاونین و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از هفدهمین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهش و فن بازار بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناورانه دانشگاه ازاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده و معاونین و روسای واحدها ظهر امروز 24 آذر ماه افتتاح شد.
دکتر میرزاده به همراه دکتر واشقانی فراهانی ،دکتر داداندیش، دکتر زارع ،دکتر موسی خانی، دکتر مددی از غرفه های متعدد نمایشگاه بازدید کرده و شخصا در جریان محصولات جدید خلاقانه و اختراعات دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه قرار گرفتند.
لازم به ذکر است نمایشگاه با وسعت 2200 متر وسعت به غرفه های واحد های دانشگاهی تمامی استان های کشور از جمله واحد علوم تحقیقات ،باشگاه پژوهشگران، واحد علوم دارویی، و ....با ارائه هزار محصول فناورانه در حال برگزاری است.

هفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن‌بازار با حضور مسئولان وزارت علوم، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری، در حالی برگزار شد که عده زیادی از پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و صاحب نظران دانشگاه آزاد در این نمایشگاه حضور گسترده و چشمگیری داشتند.
تمامی واحدهای دانشگاه آزاد به صورت گسترده در غرفه هایی مجزا به ارائه محصولات خود و توضیحات در مورد عملکرد و کارایی هر یک از محصولات به دکتر میرزاده و معاونین همراه او پرداختند.
دکتر میرزاده با صبر و حوصله و اشتیاق فراوان از یکایک غرفه ها دیدن کرد و از نزدیک با هر یک از پژوهشگران دانشگاه آزاد به گفتگو نشست.

این نمایشگاه از ساعت 14 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه حضوری جدی دارد و در نزدیک به 2200 متر فضا در قالب غرفه‌هایی که در دو سالن 10 و 11قرار دارند، محصولات خود را به نمایش می‌گذارد. بیش از 800 محصول فناور در 42 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود. دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان در این نمایشگاه غرفه دارند و در کنار آن‌ها، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مرکز امام خمینی(ره)، شرکت گردشگری، سازمان سما، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، آزاد اکسپو، پارک علم و فناوری و سیستم ساها نیز همگی دارای غرفه هستند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شرکت‌کننده دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار امسال است.

در این نمایشگاه 84 دانشگاه، 36 پژوهشگاه، 30 پارک علم و فناوری، 6 مرکز رشد و 82 موسسه دولتی و خصوصی شامل مراکز خدماتی و صنعتی، جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود را عرضه می‌کنند.
دستاوردهای پژوهشی و فناوری که در این نمایشگاه عرضه می‌شود در فضایی به مساحت 11 هزار متر مربع و 508 غرفه قرار دارند که از این میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی 39 غرفه، دانشگاه آزاد اسلامی 35 غرفه، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد 36 غرفه، شرکت‌های بخش خصوصی و متولیان منفرد 82 غرفه و پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز 306 غرفه در اختیار دارند.
رونمایی از طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان در سالن‌های 8 و 9 در غرفه ویژه رونمایی از طرح‌های منتخب فناوری انجام می‌شود. تاکنون 20 نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشورهای اسپانیا، روسیه، ایتالیا، ایرلند و انگلستان، با ثبت مشخصات شخصی و دستاورد خود در سامانه " ایران تک‌هاب" برای حضور در این نمایشکاه اعلام آمادگی کرده‌اند و 13 شرکت فعال در حوزه تجهیزات از کشور آلمان نیز از جمله حاضران در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری هستند.
روسا و نمایندگان 11 کشور اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از مهمانان این نمایشگاه هستند.
هفدهمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری از امروز 24 تا 28 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر هستند و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 16 از آن بازدید کنند.

201

کد خبر: 713087

وب گردی

وب گردی