اقتصاد مقاومتی نخستین برنامه عملیاتی و زمانبندی تاریخ اقتصادی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی، برنامه های اقتصاد مقاومتی را نخستین برنامه عملیاتی، کمی و زمانبندی شده تاریخ اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت، برنامه های گذشته تنها بیان آرزوها، آمال و سیاست های کلی کشور بود.

به گزارش ایسکانیوز، «علی طیب نیا» عصر امروز (چهارشنبه) در نشست بررسی و ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی بود تا با طراحی یک برنامه عملیاتی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور گام های اساسی برداشته شود.
به گفته این مقام مسوول، این سیاست ها برمبنای شناخت دقیق از آسیب ها و چالش های عمده نظام اقتصادی ایران که دولتی و نفتی بودن است، طراحی شد.
طیب نیا خاطرنشان کرد، سه هدف اصلی و عمده دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالا، جلوگیری از نوسانات نرخ رشد از طریق شناسایی و مقابله با آسیب های کشور و افزایش سهم ارتقای بهره وری و ارتقای جایگاه فناوری و دانش در تولید در سیاست های اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.
وی تصریح کرد، با تدوین سیاست های اقتصاد مقاومتی، برای نخستین بار در تاریخ اقتصادی ایران یک برنامه کمی، عملیاتی و دارای زمانبندی برای تحقق اهداف تهیه و یک سیستم پایش در کنار آن طراحی شد، در حالی که در گذشته برنامه ها بیشتر بیان آمال و آرزوها و سیاست های کلی بود.
مقام معظم رهبری در بهمن ماه 1392 سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» را ابلاغ و تاکید کردند اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌ آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهریورماه 1395 از تشکیل هیات ویژه نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی برای بررسی میدانی عملکرد و تطبیق پیشرفت‌ها خبرداد.
این هیات متشکل از نماینده معاون اول رییس‌جمهوری، نماینده دبیرخانه اقتصاد مقاومتی و نماینده دستگاه ذی‌ربط است.

101/401

کد خبر: 713090

وب گردی

وب گردی