بورس از مخابرات درباره فسخ واگذاری توضیح خواست

سازمان بورس در پی اعلام فسخ قرارداد معامله بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهام مخابرات، ارایه توضیحات فوری از سوی این شرکت و سهامدار عمده آن را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، دیروز سازمان خصوصی سازی فسخ قرارداد واگذاری بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات شرکت مخابرات ایران را به دلیل اجرا نشدن تعهدات از سوی خریدار را اعلام کرد.
در پی این امر، سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌ ای از مدیران مخابرات و سهامدار عمده (توسعه اعتماد مبین) خواست درباره ترکیب سهامداری توضیح فوری بدهند.
در اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس آمده است: پیرو اطلاعیه منتشر شده از طرف سازمان خصوصی سازی درباره «اعلام فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران توسط سازمان خصوصی سازی» و با توجه به درخواست از سازمان بورس برای انتقال سهام متعلق به خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران به کد دولت جمهوری اسلامی ایران، از خریدار بلوکی سهام شرکت درخواست شد به استناد مفاد «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان»، هرگونه تغییر در ساختار مالکیت را به سرعت اعلام کند.
این سازمان یادآور شده است:‌ تاکنون پاسخی از جانب شرکت و همچنین خریدار بلوکی سهام شرکت نرسیده است.
سازمان خصوصی سازی دیروز (سه شنبه) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در چارچوب مفاد قرارداد امضا شده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قراردادی مزبور از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یاد شده استفاده کرده است.
50 درصد بلوک مخابرات ایران به ‌عنوان بزرگ‌ترین واگذاری بورس در مهرماه سال 1387 عرضه شد که این بلوک بین چندین متقاضی، به شرکت سرمایه‌گذاری اعتماد مبین واگذار شد.
سهام شرکت مخابرات با نماد اخابر در بورس تهران معامله می شود.

101/401

کد خبر: 713100

وب گردی

وب گردی