پروژه‌های فناورانه مترو در قالب طرح کلان ملی حمایت می‌شوند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در «سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو» گفت: معاونت علمی و فناوری آمادگی دارد تا با همکاری شرکت بهره‌برداری متروی تهران از پروژه‌های عظیم و فناورانه مورد نیاز صنعت مترو در قالب «طرح کلان ملی» حمایت کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ سورنا ستاری در جریان بازدید از شرکت‌های حاضر در «سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو» با بیان این‌که شرکت‌های فناور فعال در صنعت مترو و حمل‌ونقل ریلی با ورود به چرخه شرکت‌های دانش‌بنیان از سبد حمایتی پیش‌بینی ‌شده در قانون حمایت از این شرکت‌ها بهره‌مند م‌شوند، افزود: معاونت علمی و فناوری آمادگی دارد تا با همکاری شرکت بهره‌برداری متروی تهران از پروژه‌های عظیم و فناورانه مورد نیاز صنعت مترو در قالب «طرح کلان ملی» حمایت کند.

وی مهم‌ترین مؤلفه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را همگانی شدن فرهنگ داخلی‌سازی دانست و اظهار کرد: اکنون اقتصاد دانش‌بنیان بیش از مؤلفه دیگری نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ داخلی‌سازی است که باید تمام بخش‌های فعال کشور برای آن‌که لااقل بخشی از نیازهای خود را توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تامین‌ کنند، برای ایران ساخت عزمی جدی داشته باشند. فعالیت‌های فرهنگ‌سازی و ترویج معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این راستا صورت می‌گیرد.

ستاری ادامه داد: خوشبختانه شرکت بهره‌برداری متروی تهران به عنوان یکی از بخش‌های فعال در استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد زمینه ورود شرکت‌های داخلی به صنعت مترو و حمل‌ونقل ریلی را فراهم کند، زیرا بازار فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های یادشده وجود دارد که می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی گذاشته شود.

وی افزود: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در قالب پوشش هزینه‌های تحقیق و توسعه، پژوهش و حمایت از تامین بازار و بازارسازی این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی، مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، ستاری را در این بازدید همراهی کردند.

منبع : ایسنا

203/200

کد خبر: 713106

وب گردی

وب گردی