پیام دکتر میرزاده به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)

دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی میلاد فرخنده پیام اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا

میلاد فرخنده و با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، این پیام آور صلح، مهربانی و رحمت و فرارسیدن هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان به ویژه دانشمندان، علما، فضلا و جامعه دانشگاهی تبریک می گویم.

مسلما وحدت و برادری را پیامبر گرامی اسلام در مقام عمل معنا بخشیدند و آن را محور توسعه اخلاقی جامعه اسلامی قرار دادند که مسلمانان حافظ کرامت انسانی باشند. پیامبری که در سراسر عمر پر برکتشان نوید دهنده برادری و دوستی در جامعه نوپا اسلامی بودند.

نام گذاری هفته وحدت را براستی باید میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای جوامع اسلامی بدانیم و امروز ضرورت دارد بیش از پیش اهل تسنن و اهل تشیع با تاکید بر مشترکات و اصول اعتقادی اسلام ناب محمدی پاسدار چنین اقدامی باشند که حرکت آغازین آن مزین به میلاد مبارک فخر آدمی است.

هفته وحدت فریاد ‌رسا برای اتحاد و برادری امت اسلامی است و در شرایط خطیری که امروز به دلیل افراط گرایی، تفرقه انگیزی و بدخواهی دشمنان، برخی کشورهای مسلمان گرفتار خشونت گرایی شده اند، پادزهر چنین برنامه ای خطرناک و تفرقه انگیز که امت اسلامی را هدف گرفته است، تلاش و ممارست اندیشمندان و دانشگاهیان برای نفی خشونت، تقویت صلح و اندیشه های برگرفته از آموزه ها و سیره پیامبر اکرم (ص) است.

اینجانب از طرف خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مسعود پیامبر بزرگ اسلام (ص) و با گرامیداشت هفته وحدت که نمادآزادگی و آزاداندیشی امت مسلمان است، امید دارم دانشگاهیان جهان اسلام با تاسی از سیره پیامبر رحمت، منشاء تقویت اتحاد، دوستی و برادری جوامع اسلامی باشند.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی

200

کد خبر: 713136

وب گردی

وب گردی