برگزاری سمینار بتن های توانمند با استقبال دانشجویان واحد تهران شرق

به همت انجمن علمی عمران و با حمایت دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران شرق اولین سمینار علمی تخصصی با عنوان بتن های توانمند در سالن آمفی تئاتر واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این سمینار که با حضور گسترده دانشجویان و اساتید گروه عمران برگزار شد مهندس جمالی رییس انجمن علمی عمران ضمن تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش، خلاصه ای از اهداف و اقدامات جاری انجمن را بیان کرد.

در ادامه دکتر صالحی، محقق و دکترای سازه از دانشگاه علم و صنعت در خصوص "بتن های توانمند" به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی ضمن توضیح خلاصه ای از عملکرد و رفتار بتن های توانمند افزود : سالهای زیادی است که از بتن بعنوان یک ماده ساختمانی مهم و با تحمل فشارهای بالا جهت ساخت و ساز انواع سازه ها استفاده می شود. ضعف این ماده مهم و پر مصرف ساختمانی در مقابل کشش با قرار دادن آرماتور تا حد زیادی جبران شده است. در سالهای اخیر و با بررسی دوام سازه های بتنی مسلح بویژه در مناطق خورنده و سخت برای بتن نظر اکثر کارشناسان و دست اندرکاران کارهای بتنی به این مسأله جلب شده است که مقاومت به تنهایی نمی تواند جوابگوی کلیه خواص مربوط به بتن بخصوص دوام آن باشد و لازم است در طراحی بتن برای مناطق مختلف علاوه بر مسأله مقاومت و تحمل بارها در طول مدت بهره دهی، پایایی و دوام آن نیز مد نظر قرار گیرد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان از اساتید و دانشجویانی که موفق به کسب مقام دوم کشوری مسابقات بتن، شدند تقدیر به عمل آمد.لازم به ذکر است در چهاردهمین دوره مسابقات ملی بتن که از 8 مهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور تیم هایی از دانشگاه‌ها و سازمانهای دولتی و خصوصی برگزار شد تیم دانشجویی گروه عمران واحد تهران شرق در بخش مسابقات بتن پرمقاومت موفق به کسب مقام دوم شد.اعضای تیم اعزامی از واحد تهران شرق را رضا رنجبران، رضا سالارکیا و شهرام شهرابی و علی چگینی تشکیل می دادند.سرپرستی این گروه را نیز دکتر اسداله رنجبر گرکانی برعهده داشت.

200

کد خبر: 713148

وب گردی

وب گردی