تجلیل از پژوهشگران برتر واحد پرند همزمان با هفته پژوهش

به همت معاونت پژوهش و فناوری مراسم افتتاحیه هفته پژوهش با حضوردکتر صائب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، حجت الاسلام خدیری امام جمعه شهرپرند، مهندس شفا نظری شهردار پرند،  اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشوری بانک ملی ایران ، اعضاء هیأت رئیسه، کارکنان، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشکده it دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر مرتضی خیاط معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با تبرک هفته پژوهش و فناوری و خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: پژوهش یک پیش نیاز اساسی برای توسعه همه جانبه کشور است. وی با بیان اینکه پژوهش در واقع برای ما یک دانش جدید تولید میکند افزود: ازطریق پژوهش، آموزش متحول می شود، هدف هفته پژوهش تجلیل از مقام والای پژوهش محوران ، طرحهای برتر، پژوهشگر برتر است.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا سال 1404 چهاردرصد بودجه تولید ناخالص داخلی مان به پژوهش اختصاص داده شود گفت: پژوهش باید در کشور ما باید تقاضا محور باشد، ارتباط صنعت و دانشگاه باید تقویت شود. ما باید ساختار سازی کنیم ، تا دانشجویان خلاق و کارآفرین را پرورش دهیم و هدف این است که واحد پرند را واحد کارافرین و یا به واحد صنعتی تبدیل کنیم.

وی افزود: در صدد راه اندازی کلینیک صنعت و معدن هستیم که کارش تولید محصول نیست بلکه مشاوره و ارائه طراحی به صنعت است چون واحد پرند اساتیدی دارد که واقعا دارای تخصص ویژه ای هستند.

در ادامه دکتر صائب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ضمن تبریک هفته پژوهش و هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: همانطور که معاون پژوهش دکتر خیاط گفتند با توجه به ظرفیت بالای واحد پرند هدف ما این است که واحد پرند را به سوی صنعتی شدن سوق دهیم در این راستا باید پارکهای فناوری، مراکز رشد ، ارتباط با صنعت را تقویت کنیم ، باید از طرحهای پژوهشی بطور کاربردی استفاده کینم ودر نهایت تلاش ما این است هوشمند سازی شهر پرند از طریق دانشگاه پرند اتفاق بیافتد.

سپس حجت الاسلام خدیری امام جمعه شهر پرند طی سخنانی با تبریک هفته پژوهش و فناوری و فرا رسیدن 17 ربیع الاول و هفته وحدت با اشاره به فضائل پیامبر نبی اسلام اظهار داشت: هیچ پیامبری در علم و کرامت به پیامبر بزرگوار نرسید، همه انبیاء شاگرد مکتب پیامبر اسلام بودند، وی با اشاره به این که بشارت این میلاد علم، دانایی، خرد، تحقیق، پژوهش و فناوری است افزود: همه این ها اگر با اخلاق توام باشد که مهمترین دستاورد رسالت پیامبر است نیکواست و دنیا گلستان می شود. ما باید از طریق علم و دانش ، پژوهش مجهولی را از مقابل خود برداریم و محکم و قاطعانه در آن ورود کنیم، چرا که امروزه هر چه میکشیم از نادانی و جهل است.

در ادامه مراسم آقای اصلان کریمی مدیر شعب منطقه 2 کشوری بانک ملی ایران هفته پژوهش را موجب با اهمیت بودن و درک دانش و پژوهش باشد و ما را به سوی فرهنگ دانش محوری، دانشجویی، دانش افزایی، تولید علم به اندوخته های علمی سوق دهد.

وی افزود: پژوهش مسیری منسجم در جهت گسترش دانش و گشودن افق های روشن برای آیندگان است ودر واقع پژوهش یکی از محورهای ضامن پیشرفت در هر کشوری است و بدون انجام پژوهش علم دچار سکون می شود.

اجرای مولودی خوانی توسط گروه دف نوازی و پخش کلیپ، پذیرایی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه هفته پژوهش در واحد پرند بود.

200

کد خبر: 713149

وب گردی

وب گردی