برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

رئیس هیأت مدیره شرکت‌ شهرک های صنعتی استان البرز نیز به واکاوی ارتباط صنعت با دانشگاه و روش‌های بهبود وضع موجود در این خصوص پرداخت و گفت: منتقدانی که ارتباط صنعت و دانشگاه را تقریبا غیرضروری دانسته اند، دانشگاه را محل تولید ایده ها و تفکرهای ناب در میان فرهیختگان تعریف کرده اند و لذا ورود دانشگاه به عرصه صنعت را دوری از تفکرات ناب و پایین آمدن سطح این تفکرات در حد نیازهای جامعه می دانند و از نگاهی دیگر رونق اقتصادی براساس تحقیقات دانشگاهی را عاملی برای فراهم آمدن شرایطی که صنعت باعث تغییر جهت گیری های دانشگاه می شود دانسته اند.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر جهانگیر شاهمرادی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت‌ شهرکهای صنعتی استان البرز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان سخنران حضور داشت، گفت: عده ای در موضع طرفداران ارتباط صنعت و دانشگاه پاسخ داده اند مثلثی شامل جامعه، صنعت و دانشگاه در ارتباط متقابل هستند و جدایی دو مقوله صنعت و دانشگاه عامل ایجاد تفاوت نگرش میان دانشگاه و جامعه به اندازه ای خواهد شد که این دو قشر کاملا از هم دور افتاده و حرف یکدیگر را نفهمند.

وی نتیجه گیری کرد: تلائلو تفکر نابی که در دانشگاه ایجاد می شود بایستی به سمت صنعت حرکت کند و بدین وسیله دانشگاه می تواند سطح فکر جامعه را به همراه خود بالا ببرد.

دکتر شاهمرادی با نگاهی گذرا به وضیعت تحقیق در ایران گفت: بخشی از هزینه های تحقیق و پژوهش در کشور ما را درآمدهای نفتی پوشش داده است و البته کافی نیست و می بایست صنعت نیز حرکت های پژوهشی و علمی را پوشش داده و حمایت کند.

وی با مقایسه کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه گفت: ایجاد انکوباتورها، پارک های علم و فناوری، شهرک های تحقیقاتی و فن بازارها و مارکت هایی که تولیدات علمی را به صنعت تبدیل کند در کشور ما همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته صورت گرفته است اما می بایست این روند را تا انتها پیگیری کرد و ارتباط صنعت با دانشگاه تنها در قالب تفاهم نامه و دستورالعمل محقق نمی شود بلکه دانشگاه باید به این باور برسد که با بودجه های دولتی نمی توان در عرصه های پیشرفت علمی و پژوهشی حرکت کرد بلکه می بایست نیم نگاهی نیز به صنعت کشور داشت.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز با بیان اینکه امروزه نوع راه رفتن و ایستادن انسان و حتی نفس کشیدن وی نیز علمی صورت می گیرد تاکید کرد: صنعت نیازمند دانشگاه است و بدون پشتوانه علمی نمی‌تواند پیشرفت کند.

دکتر شاهمرادی با اشاره به جلسات هماهنگی که با دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شده است، از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی درتحقق تجاری سازی محصولات علمی دانشگاهی استقبال کرد و ابراز تمایل کرد با انعقاد تفاهم نامه مشترکی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد و با پیگیری روند اجرایی شدن مفاد آن تفاهم نامه به صورت کامل در عمل محقق شود.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت‌ شهرکهای صنعتی استان البرز گفت: پایان نامه های کاربردی را حمایت خواهیم کرد و با ساز و کار اجرایی موجود می توان قسمتی از هزینه های آن را پوشش داد.

وی همچنین تصریح کرد: پیرو مذاکرات صورت گرفته با دکتر میرزا در خصوص علاقمندی برای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، برای بازدید تیم های دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از واحدهای صنعتی این استان و یا سایر استان ها تسهیلاتی فراهم نموده و ضمن هماهنگی های لازم هزینه های آن بازدید نیز پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، از تعدادی از استادان، دانشجویان و پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی تقدیر شد.

در این مراسم در بخش استادان از دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دکتر حسین مرادی، از دانشکده علوم دکتر عباس احمدی، از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دکتر ابوالفضل زارعی، از دانشکده الهیات دکتر مقصود محمدی، از دانشکده پرستاری و مامایی دکتر صدیقه نصرالهی، از دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر امیر سرشین، از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دکتر بهنام حبیبی درگاه، از دانشکده دامپزشکی دکتر مسعود سلک غفاری، از دانشکده روان شناسی دکتر آدیس کراسکیان، از دانشکده فنی ومهندسی دکتر مهدی فتح اله، از دانشکده مدیریت و حسابداری دکتر مهرداد حسینی شکیب و از دانشکده مکاترونیک دکتر مهدی هدایتی به عنوان پژوهشگران برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش دانشجویان و دانش آموختگان نیز از رامتین قلی زاده دانشجوی دکترای حرفه ای دامپزشکی، لیلا اسدی نوین دانش آموخته کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی، ابوالفضل حاجی حیدر دانش آموخته کارشناسی ارشد باغبانی، صفورا صفاری دانش آموخته کارشناسی ارشد زیست شناسی(علوم جانوری)، سهیل توسلی دانش آموخته کارشناسی ارشد انتخاب و شناسایی مواد، دکتر حسین اقبالی دانش آموخته دکترای تخصصی روانشناسی سلامت، حامد مرادیان دانش آموخته کارشناسی ارشد آموزش و زبان انگلیسی، دکتر لیلا احمدسلطانی دانش آموخته دکترای تخصصی ریاضی کاربردی تقدیر شدند. همچنین سیدابوذر افتخاری و هادی شعبانپور به عنوان اعضای برتر باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد کرج و پدرام فروغی شاد دانشجوی مرکز آموزشی و فرهنگی سمای کرج به عنوان فناور برتر برگزیده شدند.

در بخش انجمن های علمی نیز انجمن علمی ادبیات فارسی، انجمن مهندسی مواد و متالورژی و انجمن علمی پرستاری و مامایی به عنوان انجمن های برتر انتخاب شده و از تیم ستاره بتن زیرنظر انجمن عمران و تیم سهند خودروی این واحد دانشگاهی نیز به عنوان تیم های دانشجویی برتر تقدیر به عمل آمد.

200

کد خبر: 713154

وب گردی

وب گردی