سهم آی.تی در اقتصاد ایران به 40 درصد افزایش می یابد

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: پیش بینی می شود سهم آی.تی در اقتصاد ایران در برنامه های ششم و هفتم توسعه به 40 درصد برسد.

به گزارش ایسکانیوز، نصرالله جهانگرد روز پنج شنبه در مراسم افتتاح الکامپ بیست و دوم ادامه داد: پیش بینی می شود سهم گردش مالی این بخش به بیش از یکصد هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی با بیان این که فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه بیشترین رشد را خواهد داشت گفت: آی.سی.تی 2 و هفت دهم GDP ایران را در بر می گیرد.
جهانگرد اضافه کرد: اکنون گردش مالی این بخش حدود 300 هزار میلیارد ریال است.
معاون وزیر ارتباطات رشد و توسعه سایر بخش ها را موکول به رشد بخش آی.سی.تی دانست. و ادامه داد: فعالان این بخش پیشگامان توسعه‌ ایران هستند
وی به رونمایی از پروژه دولت الکترونیک در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 50 سرویس متمرکز در این بخش ارایه شده است
وی از راه اندازی خدمات بر بستر تلفن همراه در نمایشگاه الکامپ خبر داد و ابراز امید واری کرد تا دهه فجر مردم بتوانند از این خدمت استفاده کنند.
گفتنی است؛ بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) امروز با حضور نزدیک به 600 شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
از مجموع شرکت های حاضر در این نمایشگاه 250 شرکت استارتاپ، طرح ها و ایده های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران قرار می دهند. همچنین تعدادی از استارتاپ های برتر این رویداد به نمایشگاه کامپیوتر آلمان (سبیت) CeBIT اعزام خواهند شد.
نزدیک به 50 شرکت خارجی از کشورهای چین، کره جنوبی و تایوان در نمایشگاه الکامپ 22 حضور دارند و پاویون این سه کشور در الکامپ 22 برپا شده است.
دستگاه های دولتی هم حضوری فعال در این نمایشگاه دارند تا دستاوردها و خدمات الکترونیکی خود را به مردم معرفی کنند.
بیست و دومین نمایشگاه الکامپ در فضایی به مساحت بیش از 25 هزار متر مربع برپا شده و از امروز تا 28 آذر ماه از ساعت 9 تا 17 آماده حضور علاقه مندان است.

602

کد خبر: 713263

وب گردی

وب گردی