برخی افراد لباس پزشکی را اشتباهی پوشیده اند/ ضرورت نقد از درون

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که حرمت امامزاده را متولی آن نگه می دارد، گفت: جامعه پزشکی باید خودش را از درون نقد کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن هاشمی صبح پنجشنبه در همایش اخلاق و حقوق پزشکی که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: باید در زندگی شخصی و اجتماعی اخلاق مدار بود.

وی با بان این مطلب که اخلاق اگر در جامعه ای سقوط کرد همه ارکان آن سقوط خواهد کرد اظهار داشت: مردم در مسیر رفتار مسئولین خودشان تغییر رفتار می دهند.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که امروز یکی از غصه های ما عدم توجه به مبنای اخلاقی است تاکید کرد: به رغم اینکه بسیار در این باب حرف می زنیم اما در عمل اینگونه نیستیم.

هاشمی با اشاره به این مطلب که در جامعه پزشکی بیش از هر چیزی به نقد از درون نیاز داریم، افزود: سرمایه جامعه پزشکی اعتماد مردم است.

وزیر بهداشت با اشاره به رفتارهایی که در مسیر تخریب سرمایه های اجتماعی مملکت مشاهده می شود افزود: اگر سرمایه های اجتماعی کشور از بین برود تنها منحصر به جامعه پزشکی نیست.

وی با انتقاد از اینکه برخی به اسم اطلاع رسانی، افشاگری می کنند تاکید کرد: این قبیل افشاگری ها در جهت آرمان های نظام نیست و آنها برخلاف مسیر نظام و مردم حرکت می کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تخلف در همه دستگاه ها و همه صنوف وجود دارد، اظهار داشت: با حاشیه سازی هایی که برای جامعه پزشکی ایجاد می کنند سعی دارند که پزشکان را در نگاه مردم بد جلوه دهند.

به گفته هاشمی، انجمن های پزشکی و سازمان نظام پزشکی باید در مسیر مراقبت از ارزش های جامعه پزشکی و پیراپزشکی گام بردارند.

هاشمی با اشاره به ظرفیت های قانونی که در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار دارد، گفت: آرزوی من این بود که صنف پزشکی در این دوره بیش از این از اختیارات قانونی خودش استفاده می کرد.

وزیر بهداشت با انتقاد از برخی افراد که وقتی با شخصی بد هستند، می خواهند کل مجموعه را تخریب کنند، اظهار داشت: قبول کنیم که همه ما اشتباه و نقص داریم و افرادی هستند که لباس پزشکی را اشتباهی پوشیده اند.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد تاکید کرد: قوه قضاییه در موضوع رعایت حقوق شهروندی از جمله جامعه پزشکی مسئول است.

منبع:مهر

701

کد خبر: 713274

وب گردی

وب گردی