منتظر آخر هفته‌ای سرد و بارانی باشید/ هوای تهران ناسالم است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای استان تهران طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تصاویر ماهواره و آخرین داده‌های هواشناسی سامانه بارشی فعالی درنوار غربی کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های غربی البرز، جنوب کشور و در غرب سواحل دریای خزر مشاهده می‌شود که موجب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات باعث بارش برف شده است.

وی افزود: طی روز پنج شنبه (25 آذرماه) با تقویت و گسترش سامانه بارشی، بارش باران وبرف اکثر مناطق نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت و از بعد ازظهر پنجشنبه با کاهش بارش‌ها از سمت غرب بتدریج فعالیت این سامانه به سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور گسترده خواهد شد.

به گفته وظیفه، از اواخر وقت روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور وارد می شود که سبب افزایش ابر و بارش پراکنده در این مناطق می شود.

وی افزود: شدت بارش روز پنجشنبه در گیلان، غرب مازندران، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهکیلویه پیش‌بینی می‌شود. طی این روز دمای هوا در نیمه شمالی و غرب کشور کاهش خواهد یافت که این کاهش دما در نوار شمالی و شمال غرب کشور محسوس‌تر خواهد بود.

وظیفه با اشاره به وقوع گرد و خاک در مناطق مرزی درغرب کشور گفت: روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و مناطق مرزی کشور، باد و گردو خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای روز جمعه (26آذرماه) اظهار کرد: بارش‌های پراکنده برای شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق برای این روز پیش بینی و بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

وظیفه اضافه کرد: دریای خزر طی روز آینده مواج و طوفانی خواهد بود. روز پنج شنبه، غرب خلیج فارس و روز جمعه، کل خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: روز شنبه(27 آذرماه) بارش باران وبرف و وزش باد برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان پیش بینی می‌شود. در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی از روی دریای خزر به سواحل، بارش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز آغاز می‌شود.

احد وظیفه درباره وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: در روز جمعه(26آذر) هوای استان تهران کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای این روز به‌ترتیب 7 و1- سانتیگراد است. روز شنبه (27 آذرماه) هوای استان تهران صاف در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای هوای این روز 9درجه سانتیگراد و کمترین آن 0 ‌درجه است.

همچنین محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

به گفته وی، شاخص هوای تهران امروز 122 است.
701/701

کد خبر: 713294

وب گردی

وب گردی