آرایشگاه‌های زنانه متهم به قاچاق دختران

بار دیگر آرایشگاه‌های زنانه خبرساز شدند. بحث انجام کارهای آرایشی توسط مردان برای زنان هنوز مطرح بود که این بار سخن از قاچاق دختران توسط آرایشگاه‌های زنانه به میان آمده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه آرمان «انجام هرگونه خدمات و فعالیت‌های پزشکی همچون تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.» حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس پایتخت در حالی این مساله را اعلام کرد که رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از قاچاق دختران توسط برخی آرایشگاه‌های زنانه سخن گفته است. گفتنی است طی بازدیدهای هفته اخیر، دو مرکز زیبایی متخلف پلمب شدند.

رامین علیزاده در این گزارش می نویسد: رئیس پلیس پایتخت در حاشیه نشست بررسی «طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی سراسر کشور» گفت: در این جلسه مبنای بحث مبارزه با تخلفات آرایشگاه‌ها به‌ویژه آرایشگاه‌های زنانه بود و با جمع بندی صورت گرفته و تعامل بیشتر، امیدواریم در بحث نظارت و برخورد با فروش لوازم آرایشی قاچاق قوی‌تر وارد شویم و مجموعه پلیس آمادگی کامل دارد با تعاملات بین دستگاهی در برخورد با قاچاقچیان کالا دخالت و همکاری کند. حسین ساجدی نیا با اشاره به برخی فعالیت‌های غیرمجاز پزشکی آرایشگاه‌ها که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، تاکید کرد: انجام هرگونه خدمات و فعالیت‌های پزشکی همچون تتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها غیرقانونی و تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود. او افزود: از ماه‌های پیش، پلیس‌های اماکن و فتا، این‌گونه فعالیت آرایشگاه‌ها را در فضای مجازی رصد می‌کنند و با آنها برخورد خواهند کرد، همچنین در بحث برخورد با مدلینگ هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است. ساجدی نیا عنوان کرد: در طول سال چندین مرحله آرایشگاه‌ها را به صورت دوره ای بازرسی می‌کنیم، میزان تخلفات در آرایشگاه‌های مجوزدار به مراتب پایین‌تر است و کمتر با تخلف روبه‌رو می‌شویم مگر در مورد استفاده از داروهای غیرمجاز و غیراستاندارد و بیشتر تخلفات در آرایشگاه‌های غیر مجاز انجام می‌شود.

کالای قاچاق؛ معضل پلیس

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فروش کالاهای قاچاق در مغازه‌ها و آرایشگاه‌ها برای پلیس معضل است، در حالی که ورود این لوازم به خاطر حجم اندکشان بسیار راحت‌تر است. این اقلام قاچاق در انبارهای اطراف تهران با بدترین حالت ممکن دپو می‌شوند. مجموعه پلیس‌های امنیت و اماکن و پلیس آگاهی به صورت ویژه این کالاهای بهداشتی و آرایشی قاچاق را رصد می‌کنند و جلو ورودشان به بازار مصرف را می‌گیرند. ساجدی‌نیا، به تعامل بین بخشی در امر مبارزه با قاچاق کالا به ویژه کالاهایی که با سلامت افراد طرف هستند، اشاره کرد و اعلام کرد: آرایشگاه‌های فاقد مجوز باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند و با آرایشگاه‌هایی که خارج از حوزه و مجوز فعالیت می‌کنند با جدیت برخورد شود. به گزارش ایسنا، رئیس پلیس پایتخت در پایان با تاکید بر لزوم انجام بازرسی در زمان غیرکاری، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است بعدازظهر‌ها هم بازرسی کنیم که هیچ تخلفی انجام نشود. با مجموعه پلیس‌های تخصصی این آمادگی را داریم که با همکاری سازمان تعزیرات جلو این تخلفات را که سلامت خانم‌ها و جوانان را تهدید می‌کند بگیریم.

قاچاق دختران توسط برخی آرایشگاه‌ها

در همین نشست، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه اقدامات ناجا در تهران قوی بوده است، گفت: خبرهایی رسیده که قرار است محموله‌ای به کشور برسد که تاکید شد قبل از رسیدن بارهای قاچاق به تهران لیست خریدها در کشتی و گمرک بازبینی شود. به غیر از گمرک شهید رجایی، ۱۲۰ گمرک دیگر وجود دارد و باید رصدهایمان را قبل از ترخیص کالا قوی کنیم. او افزود: در خبرها شنیده‌ام که دیگر شاهد وجود کالاهای قاچاق در تهران نیستیم. اکنون مواد آرایشی و گوشی‌های موبایل به وفور به صورت قاچاق در کشور وجود دارد. اگر جایی جمع‌آوری انجام می‌شود دلیل نیست که جای دیگری نباشد. ده هزار آرایشگاه غیرمجاز در حال فعالیت هستند که در این آرایشگاه‌ها، کالاهای آرایشی توزیع می‌شود، بعضا باندهای فساد با هدایت آرایشگاه‌ها دنبال می‌شود، حتی دختران را به خارج از ایران می‌فرستند، در تهران به وفور گزارش داریم توسط آقایان اقدامات آرایشی برای زنان انجام می‌شود.

ما به دنبال نرخ‌گذاری نیستیم

جمشیدی خاطرنشان کرد: بحث‌های پزشکی که بدون نظارت پزشک در آرایشگاه‌ها دنبال می‌شود اتفاقات خاموشی است که دختران جوان را هدف قرار داده‌اند و امیدواریم در این طرح که به صورت کشوری برگزار می‌شود و در تهران هم انجام می‌شود مشکل را کمرنگ کنیم. اگر نیاز به برخورد بود برخورد جدی انجام بدهیم. همچنین باید نظارت جامعی بر فعالیت و نرخ‌های آرایشگاه‌ها وجود داشته باشد. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: نمی‌شود نظارت نکنیم تا اینها هر غلطی دلشان خواست انجام دهند و دختران را به هر شکلی که دلشان خواست آرایش کنند و به جاهای مختلف بفرستند. ما که به دنبال نرخ‌گذاری نیستیم، خودشان نرخ گذاری کنند، اما خودشان هم به حرفی که می‌زنند عمل نمی‌کنند. ما در کنار برخورد باید تبلیغات لازم را هم داشته باشیم تا عملکردمان موفق باشد. بخش‌هایی مثل گمرک بخش‌های کارشناسی هستند که باید در طرح‌های ما فعال‌تر شوند. باید لیست کالاهای سلامت محور را به عنوان اولویت در سطح عرضه قرار دهیم. او با بیان اینکه مشابه طرح کوچه مروی، چهار یا پنج نقطه دیگر در رابطه با لوازم آرایشی داریم، تاکید کرد: این بحث در رابطه با سلامت مردم و جدی است. فکر می‌کنم با محوریت و همکاری وزارت بهداشت و نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی طرحی را با صحت و جدیت آغاز می‌کنیم و بر مباحث کالاهای سلامت محور تمرکز داریم. او در پایان اظهارات خود با انتقاد از اینکه در آرایشگاه‌ها موضوع نرخ مورد غفلت است، بیان کرد: متاسفانه در آرایشگاه‌ها به‌ویژه مردانه بحث نرخ رعایت نمی‌شود.

پلمب ۲ مرکز زیبایی در یک هفته

همزمان با این اظهارات مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: طی بازدیدهای بسیار دقیق و جدی در یک هفته اخیر، دو مرکز زیبایی متخلف پلمب شدند. محمدحسین میر دهقان اظهار داشت: نظارت بر نحوه ارائه خدمات درمانی یکی از وظایف این اداره کل است که در این حوزه اقدامات قابل توجهی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مقام قضائی و سازمان تعزیرات حکومتی صورت گرفته است و طی بازدیدهای بسیار دقیق و جدی در یک هفته اخیر، دو مرکز زیبایی متخلف پلمب شدند. در راستای صیانت از سلامت و حقوق شهروندان با مراکزی همچون کلینیک و یا مراکز تخصصی و فوق تخصصی زیبایی، خدمات زیبایی و درمانی که مجوز فعالیت ندارند، اما در حال ارائه خدمات هستند یا از عناوینی خارج از ضوابط و قوانین وزارت بهداشت استفاده می‌کنند و خدماتشان توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای انجام می‌شود و یا از تبلیغات خلاف مقررات سازمان نظام پزشکی و غیر شرعی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای جلب مشتری و مخاطب استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.

701/701

کد خبر: 713295

وب گردی

وب گردی