دومین دوره مسابقات نجات تخم مرغ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به همت انجمن علمی گروه مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی، دومین دوره مسابقات استانی نجات تخم مرغ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دکتر بهروز میرزایی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دومین دوره مسابقات نجات تخم مرغ با حضور 55 تیم سه نفری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: در این مسابقات تیم هایی از دانشگاه های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی واحد اردبیل، پیام نور اردبیل، علوم پزشکی اردبیل و مدارس تیزهوشان شهید بهشتی و فرزانگان و ام البنین حضور داشتند.

وی افزود: ارزیابی این مسابقات بر اساس وزن سازه، دقت سازه در هنگام فرود آمدن و نزدیکی آن نسبت به هدف، زمان فرود، سرعت فرود، خلاقیت در طراحی، زیبایی و رعایت اصول مکانیکی انجام گرفت.

میرزایی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: این مسابقات بمنظور ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان، بکارگیری مباحث تئوری در مباحث عملی، تمرین امدادرسانی در میادین جنگی، رساندن آذوقه و مواد دارویی به مناطق زلزله زده و آسیب دیده، طراحی سیستم های هوافضا جهت فرود آمدن ماهواره یا کپسول های آتش نشانی بر روی کره ها برگزار شده است.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تشکر از همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و همچنین مسئولین برگزاری این مسابقات (هادی و بصیری)، گفت: دکتر فرهاد صادق مغانلو و دکتر رضا پیل افکن از اعضای هیات علمی این دانشکده نیز داوری این مسابقات را بر عهده داشتند.

وی گفت: تلاش می کنیم در سال های آتی این مسابقه را به صورت منطقه ای و کشوری برگزار کنیم.

میرزایی گفت: در پایان این دوره از مسابقات تیم های Paramond و بلوک 5 از دانشگاه محقق اردبیلی به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند و تیم صدر از دانشگاه پیام نور اردبیل به مقام سوم دست یافت. همچنین تیم بلوک 55 از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان تیم خلاق مسابقات انتخاب شد.

کد خبر: 713345

وب گردی

وب گردی