سامانه بارشی جدیدی در راه است

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز هوا سردتر می شود و از بعد از ظهر روز دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،مرتضی ضرابی، با تشریح وضع جوی کشور گفت: با فعالیت سامانه بارشی، شب گذشته دمای 17 مرکز استان به زیر صفر رسید.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با 14 درجه زیر صفر از مراکز همه استان ها سردتر بود و دمای تهران نیز به 1 درجه بالای صفر رسید.

ضرابی گفت: این سرمای هوا، امروز و فردا هم در اغلب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی ماندگار خواهد بود و از روز یکشنبه هفته آینده هوا سردتر از وضع موجود خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی فعلی از مرزهای شرقی کشور خارج می شود، افزود: با توجه به سرما و رطوبت موجود در هوا، هنوز در بخش هایی از شمالغرب، استان های ساحلی خزر و ارتفاعات شمال شرق کشور شرایط برای بارش های خفیف پراکنده مهیاست.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا با عبور موج ضعیفی از نوار شمالی کشور در استان های ساحلی خزر، بخش هایی از شمالغرب کشور شرایط بارش های پراکنده به ویژه برای ارتفاعات البرز به شکل برف مهیا خواهد شد.

وی افزود: از بعد از ظهر فردا شرایط جوی برای بارشهای پراکنده در استان های ساحلی خزر کاملاً مهیا می شود و این شرایط را برای یکشنبه پیش بینی می کنیم.

ضرابی گفت: ان شاءالله از بعد از ظهر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمالغرب وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: دریای خزر فردا و پس فردا مواج و متلاطم است و تلاطم آب های خلیج فارس را برای امروز و فردا هم انتظار داریم.

703

کد خبر: 713379

وب گردی

وب گردی