اجرای گروه کاوه دولت نیا زیر سایه صدابرداری ضعیف ایوان شمس

کنسرت کاوه دولت نیا شب گذشته در ایوان شمس برگزار شد. این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم گل مرداب اختصاص داشت و درکنار آن چند قطعه جدید نیز نواخته شد. اشعار این قطعات از شاعرانی چون حافظ، ابتهاج، زیب النساء و ... بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ در کنار کاوه دولت نیا (خواننده و نوازنده گیتار الکتریک) نوازندگانی چون شهرام نادری (درامز)، مجید امیری (گیتار الکتریک)، احسان یوسف بیک (کیبورد) و محمد محمدلو (گیتار باس) حضور داشتند اما اگر بخواهیم درباره کیفیت اجرای شب گذشته صحبت کنیم باید این کنسرت را اجرایی میان مایه بدانیم که حاصل تلاش های ناموفق گروهی ناهماهنگ بود.

سبک کاوه دولت نیا مشخصا پاپ راک است اما اجرای شب گذشته از استانداردهای حداقلی یک کنسرت منسجم پاپ راک هم برخوردار نبود و این مسئله به نکات مختلفی ارتباط داشت.

شاید نقد اصلی از آلبوم کاوه دولت نیا آغاز شود؛ یعنی ترکیب قطعاتی که کنار هم قرار گرفتند و نه تنها یک مجموعه منسجم را تشکیل ندادند بلکه با موضوعات مختلف در فضاسازی عقیم ماندند.

نکته بعدی نزدیک شدن وکال به موسیقی پاپ بود درحالی که موسیقی تلاش داشت تا المان های راک را حفظ کند. یکی از مسائلی که باعث شد تا اجرای منسجمی شکل نگیرد شاید همین مسئله بود و البته عدم هماهنگی میان نوازندگان به خصوص نوازنده گیتار بیس و درامز بسیار مشهود بود.

اما مسئله ای بسیار مهم که مشکل دیرین سالن ایوان شمس است؛ موضوع صدابرداریست. در این سالن به جهت صدابری بسیار ضعیفی که وجود دارد حتی بهترین کنسرت ها هم می‌توانند تبدیل به اجرایی ضعیف شوند به حدی که شب گذشته در بسیاری از قسمت ها صدای گیتار بیس شنیده نمی‌شد و شاید همین مسئله موجب شد تا بالاتر به مسئله ی عدم هماهنگی میان نوازندگان اشاره شود.

شاید بهتر باشد تا مسئولان این سالن فکری برای آکوستیک کردن ایوان شمس و صدابرداری مناسب در آن باشند و بعد سالن را به گروه های مختلف بدهند.

502500

کد خبر: 713381

وب گردی

وب گردی