مطهری: حقوق زن و مرد شاید مشابه نباشد اما باید مساوی باشد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تصدی پست‌ها و سمت‌ها جنسیت نقشی ندارد بلکه ملاک اصلی، شایستگی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در اولین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش که در کانون توحید برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: به زنان مسلمان نواندیش تبریک می‌گویم که پس از سال‌ها فعالیت توانستند اولین کنگره خود را برگزار کنند.

وی سپس با استناد به سخنانی از شهید مطهری، به جایگاه زنان در جامعه اشاره‌ کرد و ادامه داد: شهید مطهری بعد از سفر به پاریس در ایام نهضت اسلامی در توضیح مذاکراتش با امام خمینی(ره) تأکید کرد که مسئله زنان در نگاه ایشان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری در رابطه با حقوق زنان در اروپا می‌گوید که در آنجا به مسئله انسان بودن زن توجه خوبی شده است اما آنان زن بودن زن را مورد غفلت قرار می‌دهند و همچون شیء به او نگاه می‌کنند.

مطهری با اشاره به اینکه نهضت اسلامی، زن بودن زن را نیز مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: در اسلام حقوق زن و مرد برابر است البته ناگفته نماند که آنان ممکن است حقوق مشابه نداشته باشند اما حقوقشان باید مساوی باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در نگاه اسلام، زن شخصی گرانبها است که به استعداد‌های وی کاملاً توجه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استعداد‌های زنان باید شکوفا شود، گفت: حق تحصیل و مشارکت زنان در جامعه باید مورد توجه باشد و امکان آن برای همه زنان کاملاً فراهم شود.

مطهری با بیان اینکه هر کس شایسته‌تر و اصلح تر باشد باید سِمَت بگیرد، بیان داشت: در تصدی سمت‌ها جنسیت نقشی ندارد و ملاک تنها شایستگی افراد است و بر این اساس، سطح‌بندی جنسیتی در تصدی پست‌ها کاملاً اشتباه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که در اسلام برای زن حریم‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، وی به عنوان یک شخص گرانبها می‌تواند در جامعه فعالیت کند.

302/300

کد خبر: 713400

وب گردی

وب گردی