آیت‌الله اراکی:  وحدت، نیاز اصلی جامعه اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مثلث شوم و تفرقه‌افکن انگلیس، آمریکا و اسرائیل می‌خواهد بذر تفرقه را بین امت اسلامی بیافکند. باید از آن‌ها بپرهیزیم و جامعه را به وحدت اسلامی فرابخوانیم. وحدت، نیاز اصلی جامعه اسلامی در زمانه حاضر است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، به مناسبت هفته وحدت و در آستانه سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران بود.

وی با اشاره به لزوم وحدت و انسجام کامل بین مسلمین در سراسر جهان گفت: وحدت اسلامی، نشان از هویت جامعه اسلامی دارد. اینکه ما در هفته وحدت میلاد حضرت محمد(ص) را جشن می‌گیریم دارای نکته‌های فراوان است؛ یکی از این نکته‌ها این است که وحدت جامعه اسلامی، نشأت گرفته از انتصاب این جامعه به وجود مبارک حضرت محمد(ص) است. با توجه به روایت‌های قرآنی، رسول اکرم(ص) پدر جامعه اسلامی است؛ پدری که باعث می‌شود افراد جامعه اسلامی با هم برادر باشند چون از یک پدر متولد شده‌اند.

آیت‌الله اراکی با بیان این که انسان دو تولد دارد، گفت: انسان یک تولد جسمانی دارد و یک تولد معنوی. این تولد معنوی وقتی است که آدمی به درجه رشد عقلانی رسیده و‌ آیین خوب و بد را می‌شناسد و راه خوب و بد زندگی خود را انتخاب می‌کند. شخصیت حقیقی درون ما را انتخاب‌های ما می‌سازد و اگر انتخاب ما راه خدا باشد، چهره راستین خواهیم داشت و اگر انتخاب ما بد باشد، این چهره نابینا و کور خواهد شد. اگر این چهره درونی محمدی باشد، سفید و نورانی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: کسی که راه حضرت محمد(ص) را انتخاب می‌کند فرزند معنوی اوست. این فرزندان معنوی فرزندان حقیقی محمد(ص) هستند و ممکن نیست با هم بجنگند و در برابر هم قرار بگیرند زیرا این‌ها برادرند و این معنی وحدت اسلامی است و این جامعه امامش یکی است و همه ما پیروان حضرت محمد(ص) هستیم.

آیت‌الله اراکی در ادامه با اشاره به این که اگر ما جامعه محمدی، علوی، حسنی، فاطمی و حسینی هستیم باید یکدل باشیم افزود: قرآن ما را به ساختن جامعه‌ای فرا می‌خواند که تسلیم امر خدا و دارای شخصیت با تقوایی باشد و این جامعه همان جامعه اسلامی است که در آن، همه با هم برادرند و جنگ و دعوا در این جامعه اتفاق نمی‌افتد.

وی در انتها تصریح کرد: مثلث شوم و تفرقه‌افکن انگلیس، آمریکا و اسرائیل می‌خواهد بذر تفرقه را بین امت اسلامی بیافکند. باید از آن‌ها بپرهیزیم و جامعه را به وحدت اسلامی فرابخوانیم. وحدت، نیاز اصلی جامعه اسلامی در زمانه حاضر است.

302/300

کد خبر: 713409

وب گردی

وب گردی