احتمال حذف اسکناس ۱۰۰ دلاری وجود دارد

دومینوی اصلاحات پولی این بار در اقیانوسیه سربرآورد و گمان این می رود که در آینده ای نزدیک اسکناس ۱۰۰ دلاری از سبد پولی استرالیا کنار گذاشته شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو «ای بی سی»، به نظر می رسد این بار استرالیا، بخش دیگری از پازل اصلاحات پولی در جهان خواهد بود و بعد از ونزوئلا و هند به دنبال از رده خارج کردن بزرگ ترین اسکناس خود یعنی ۱۰۰ دلاری است.

این اقدام بانک مرکزی استرالیا برای مبارزه با «اقتصاد سیاه» یعنی جلوگیری از فرار مالیاتی، اعلام شده است.

همچنین «اقتصاد سیاه» به عنوان ۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی استرالیا را در بر می گیرد. در همین رابطه، «کلی اودویر»، وزیر امور دارایی استرالیا گفت: " فرار مالیاتی موجب کاهش بودجه مدارس و بیمارستان ها شده ضمن اینکه به گونه‌ای، اجحاف در حق کسانی است که مالیات خود را پرداخت می کنند. "

به گفته مقامات استرالیایی، علیرغم استفاده وسیع از فرم های الکترونیکی پرداخت، میزان اسکناس های ۱۰۰ دلاری در چرخه پولی این کشور سه برابر بیشتر از اسکناس های ۵ دلاری است.

در حال حاضر تعداد ۳۰۰ میلیون اسکناس ۱۰۰ دلاری در سبد پولی این کشور وجود دارد و ۹۲ درصد از کل اسکناس های این کشور شامل ۵۰ دلاری و ۱۰۰ دلاری هستند.

بر همین اساس، وزیر امور دارایی استرالیا گفت: "جمع آوری اسکناس های ۱۰۰ دلاری امری غیر محتمل نخواهد بود و نیازمند تشکیل کارگروهی برای این امر هستیم تا این کار صورت گیرد. "

402/101

کد خبر: 713420

وب گردی

وب گردی