همکاری وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات برای بستر سلامت الکترونیک

با قرارداد وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات در حاشیه الکامپ، بستر سلامت الکترونیک به روستا‌ها می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز؛ وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت با امضای قراردادی در نمایشگاه الکامپ برای فراهم کردن بستر سلامت الکترونیک، همکاری خواهند کرد.

با امضای این قرارداد وزارت ارتباطات موظف شد، اینترنت و بسترهای لازم ارتباطی را برای اجرای سلامت الکترونیک در روستاهای مورد نظر وزارت بهداشت فراهم کند.

بر این اساس خدماتی چون نظارت و کنترل دارو، نسخه الکترونیک، تشخیص بیماری، ویزیت از راه دور، اطلاعات دارویی و دیگر امکانات ارائه خواهد شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این امضای قرارداد به خبرنگار زومیت گفت: یک ماه قبل با وزیر بهداشت برای بسترسازی فعالیت‌های بهداشتی برای ارائه به مردم در بستر شبکه ملی اطلاعات جلسه داشتیم و برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها توافق کردیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بانک اطلاعاتی داروها و خدمات پزشکی-بهداشتی به مردم از طریق شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شود. دسترسی روستاییان به خدمات بهداشتی با بستر فناوری اطلاعات از برنامه‌های ما است. قرار شد در روستاهای مدنظر وزارت بهداشت اینترنت ارائه بدهیم تا خدمات بهداشتی در این زمینه ارائه شود.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره‌ی قرارداد با وزارت ارتباطات اعلام کرد: «این پروژه یکی از پروژه‌های مشترک دارو است که نظارت بر مصرف، تقلبی بودن، نحوه مصرف، قیمت و رسیدن به دست خریدار را فراهم می‌کند. امیدواریم به سمت نسخه‌ی الکترونیکی برویم و بیماران بدون داشتن نسخه‌ی فیزیکی بتوانند داروی خود را با اطمینان از صحت و سقمِ دارو دریافت کند. در بخش گمرکات نیز کنترل بسیاری بر صحت داروها انجام می‌شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: آنچه امروز تفاهم‌نامه امضاء شد، ایجاد بستر برای ارائه خدمات سلامت است. یکی از اپلیکیشن‌هایی که در این بستر قرار می‌گیرد، دارو و نسخه‌های الکترونیکی است. این اپلیکیشن بر صحت دارو، قانونی بودن، سالم بودن و حتی تشخیص بیماری کار می‌کند.

منبع : زومیت

203/200

کد خبر: 713475

وب گردی

وب گردی