شاید آیفون ۸ از Apple Pencil پشتیبانی کند

پیش از معرفی رسمی آیفون 7، شایعاتی شنیده می شد مبنی بر این که اپل قصد دارد یک نسخه جدید از تلفن هوشمندش را با نام آیفون 7 پرو و با قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس این شرکت (Apple Pencil) روانه بازار کند. این گمانه زنی ها در عمل محقق نشد، اما پتنت تازه اپل دوباره امیدها را برای عرضه آیفون 8 پرو زنده کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، آیفون سال آینده همزمان با دهمین سالگرد تولد این محصول انقلابی تولید خواهد شد، بنابراین انتظار می رود که غول دنیای تکنولوژی به همین مناسبت برای نسل تازه تلفن هوشمندش سنگ تمام بگذارد.

پیش از این در خصوص احتمال تجهیز این موبایل به نمایشگر تمام صفحه از نوع OLED، سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و همچنین پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت افزوده مطالبی را در دیجیاتو خوانده اید. اما به طور قطع پشتیبانی از اپل پنسل نیز دیگر قابلیتی خواهد بود که به باشکوه شدن این بزرگداشت یاری خواهد رساند.

پتنت تازه اهالی کوپرتینو به شیوه تعامل کاربر با رابط کاربری آیفون ها با استفاده از یک قلم استایلوس می پردازد. در این اسناد صحبت از سنسوری به میان آمده که می تواند نزدیک شدن نوک قلم به سطح نمایشگر را تشخیص داده تا سیستم همزمان منویی خاص را در زیر آن نقطه به نمایش درآورد.

با استفاده از قلم می توان اپلیکیشن های خاصی را در حالت قفل بوده صفحه به اجرا درآورد. به طبع امکان نوشتن متن، طراحی گرافیکی و ویرایش عکس ها نیز در این حالت ممکن خواهد بود.

تا به امروز Apple Pencil تنها در آیپد پروها قابل استفاده بوده است. در صورت افزوده شدن پشتیبانی از این ابزار به آیفون ها، اپل به طور مستقیم وارد رقابت با اصلی ترین مزیت گلکسی نوت های سامسونگ خواهد شد.

200

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 713595

وب گردی

وب گردی