رونمایی از ربات اجتماعی رسا در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با مشارکت دانشگاه شریف با ارائه ربات‌های اجتماعی در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور حضور یافت.

به گزارش ایسکانیوز، در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، ربات رسا، ربات انسان نما جهت آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا، بعنوان یکی از ۴۰ طرح برتر از میان محصولات دانش بنیان کل کشور توسط وزیر علوم رونمایی شد.

ساخت این ربات از آن جهت اهمیت دارد که بچه های ناشنوا از سن کودکی تا زمانی که وارد مدارس زبان اشاره می شوند یعنی تا حدود 6 ، هفت سالگی، زبان اشاره را یاد نمی گیرند و همین باعث می شود ابزار ارتباطی را نداشته باشند درحالیکه ابزار ارتباطی، تاثیر بسیار عمده ای روی رشد ذهنی بچه ها (اعم از شنوا و ناشنوا) دارد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ربان رسا آن است که همه انگشتانش حرکت می کند و می تواند زبان اشاره فارسی را انجام دهد درحالیکه ربات های بسیار کمی در دنیا می توانند همه انگشتانشان را حرکت دهند؛ هرچند اگر هم بتوانند، قیمت آنها بسیار گران و نزدیک به ۲۵۰ هزار دلار است.

سرپرستان این کار تحقیقاتی آقای دکتر مقداری از دانشگاه شریف و استاد نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و خانم دکتر عالمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است و محمد ذکی پور و امیر کاشانیان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف نیز دانشجویان عضو تیم طراحی و ساخت این پروژه هستند.

دکتر پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب و دکتر داود ثمری، مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در غرفه فناوری‌های منتخب حضور یافتند و سرپرستان غرفه جزییات این طرح‌ها را که متعلق به دانشگاه های مختلف هستند، به آنان ارائه کردند.

200

کد خبر: 713613

وب گردی

وب گردی