بازارچه های فن و هنر دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی برای شناسایی استعدادهای هنری

بازارچه فن و هنر به منظور شناسایی استعدادهای دانشجویان، اساتید و کارکنان در دانشگاه و ایجاد فرصت مناسب جهت عرضه محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری افراد هنرمند و مبتکر به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات برپا شده است.

به گزارش ایسکانیوز، در این بازارچه که ار روز شنبه 20 آذر ماه به مدت یک هفته در ساختمان ابن سینا این واحد دانشگاهی برگزار می شود، بیش از 60 غرفه برپا شده که محصولاتی از قبیل نقاشی و طراحی، انواع صنایع دستی، تولید و عرضه گیاهان زینتی، عرضه گیاهان دارویی و سنتی و... ارائه خواهند شد.

این بازارچه که با استقبال بسیار خوبی از طرف بازدید کنندگان و به خصوص دانشجویان مواجه شده روزانه از ساعت 8 الی 16 فعال است و غرفه داران به عرضه محصولات و تولیدات خود ، همینطور آ موزش، بازاریابی و فروش می پردازند.

لازم به ذکر است این بازار چه پیش درآمدی جهت آمادگی برای حضور واحد علوم و تحقیقات در نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ماه سال جاری است.

بازارچه های فن و هنر تمرینی برای حضور در اجلاس 71

سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از بازارچه فن و هنر واحد علوم و تحقیقات می گوید: فعالیتی که در هیات رئیسه تصویب شد که بازارچه فن و هنر در استان‌ها و واحدها تشکیل شود، کار بسیار خوبی بود. بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تولیدات فرهنگی و هنری و محصولاتی دارند که می‌تواند به تولید انبوه برسد، اما امکان عرضه آنها بسیار کم و محدود است. کمک و توجه به دانشجویان می‌تواند رقابت ایجاد کند بنابراین تاکید زیادی روی این بازارچه‌ها وجود دارد.

همچنین او در ادامه می افزاید: هر استانی باید حداقل یک بازارچه فن و هنر برای عرضه محصولات دانشگاهی یعنی محصولاتی که توسط دانشجویان یا استادان تولید می‌شود، ایجاد کنند. خوشبختانه برخی از استان‌ها این کار را شروع کرده‌اند. در تهران هم به زودی مکانی برای این موضوع خواهیم داشت.

طه هاشمی دربراه برگزاری بازارچه فن و هنر واحد علوم و تحقیقات می گوید: در واقع همه واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی کار تمرینی انجام دادند. بازارچه فن و هنری که واحد علوم و تحقیقات برگزار کرد مقدمه‌ای است برای نمایشگاه‌ دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی که اواخر بهمن، هم‌زمان با اجلاس 71 آغاز می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی استعدادهای هنری را شناسایی می‌کند

هاشمی درباره طرح معاونت دانشجویی و فرهنگی برای شناسایی استعدادهای هنری می افزاید: طرح بزرگ معاونت دانشجویی و فرهنگی در نظر دارد در سراسر کشور استعداد‌های هنری را شناسایی کند و با کارگاه‌های آموزشی، نسل جدیدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت کند که خارج از رشته تخصصی‌شان می‌تواند برای کشور و خودشان مفید و تاثیرگذار باشند. زمانی که این افراد شناسایی و در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، نسل جدیدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بوجود می‌آیند که در آینده می‌توانند در همین زمینه‌ها مشغول به کار شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ویژگی نمایشگاه اجلاس 71 هم این گونه عنوان می کند: همه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه غرفه دارند و دانشگاه از همه هم‌استانی‌هایی که در تهران هستند، دعوت می‌شود تا نمایشگاه بازدید کنند.

200/202

کد خبر: 713668

وب گردی

وب گردی