نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر جهادکشاورزی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با مسائل و اهداف بخش کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تعامل بیشتر و رفع ابهامات جلساتی بین اعضای دولت و فراکسیون مستقلین ولایی بصورت هفتگی برگزار می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسات نمایندگان مسائل را بیان می کنند و عضوی از هیئت دولت که در جلسه حاضر است مسائل خود را تبیین می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی که با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد آقای حجتی مطالبی را بیان کرد و اظهار داشت بیش از 34 درصد فضای کسب و کار کشور مطابق گزارش بانک مرکزی، تحت تاثیر بخش کشاورزی است و در صورت استفاده بهینه از آب و خاک کشور با لحاظ مسائل زیستی خیلی از مشکلات کشور قابل حل بوده و با نگاهی زنجیره ای و نه نگاهی که تنها به مزرعه محدود باشد، می توان در تولید ثروت اثرگذار بود.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: همچنین در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد که ظرفیت های مغفولی در بخش هایی مانند کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهی در قفس وجود دارد و باید توجه داشت کشوری مانند هلند سالانه 82 میلیارد یورو از محل صادرات بخش کشاورزی درآمد کسب می کند که از این میزان 5.5 میلیارد یورو از پرورش و صادرات گل است و بعداز آمریکا رتبه دوم در جهان را دارد، نکته دیگر اینکه به طور مثال در پرورش گل محمدی که به صورت دیم قابلیت کاشت دارد، باید سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین حجتی در این جلسه مطرح کرد که مشکل در بخش عمران روستایی نیست بلکه باید تولید در مناطق روستایی و با استقرار جمعیت از منفعت اقتصادی برخوردار شد همچنین در بخش بیمه محصولات کشاورزی نیز مشکلات ساختاری وجود دارد و صندوق بیمه خسارت مالی کشاورزی که از صندوق های حمایتی است و صلاح نیست این صندوق وارد بازار کار شود و دولت می بایست با یارانه از این صندوق حمایت کند، خسارات در بخشی از کشاورزی که بیمه نیست،باید توسط وزارت کشور تامین و پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح این نشست با اشاره به مطرح شدن لزوم توجه به محصولات تضمینی در جلسه گفت: حجتی همچنین اظهار داشت که باید تعاونی ها تقویت شوند و فاصله تولید تا مصرف کاهش یابد، ضمناً باید تولید مرغ در زنجیره تولید صورت گیرد و تولید برای بازار از قبل پیش بینی شده باشد.

306/300

کد خبر: 713702

وب گردی

وب گردی