برخورد جدی با آرایشگاه های زنانه متخلف / ادامه بررسی های وزارت بهداشت درباره فیلم چالش مانکن

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت : همچنان در حال بررسی فیلم چالش مانکن در اتاق عمل هستیم و تا اکنون متوجه نشدیم این فیلم در کدام بیمارستان ضبط شده است اما وزارت بهداشت به یقین اعلام کرده است این فیلم ساختگی بوده و هیچ مرکز پزشکی در کشور این تخلف را انجام نمی دهد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام جم آنلاین ،چندی قبل رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفته بود، 10 هزار آرایشگاه غیرمجاز در حال فعالیت هستند که در این آرایشگاه ها کالاهای آرایشی توزیع می‌شود.

محمد حسین میر دهقان مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در رابطه با این گفته رئیس سازمان تعزیرات گفت : در این رابطه وزارت بهداشت بسیار جدی وارد عمل شده است و البته لازم به ذکر است بخشی از این موضوع مربوط به تعزیرات و بخشی دیگر را سازمان غذا و دارو باید پیگیر و پاسخگو باشد . بی شک آگاه هستیم در سطح شهر آرایشگاه های متخلفی در حال فعالیت هستند و وزارت بهداشت طی هماهنگی های لازم با تعزیرات و مقام های قضایی در حال پیگیری این موضوع است .

به گفته او وزارت بهداشت صرفا وظیفه نظارت بر امور درمان در مراکز درمانی را دارد و سایر مراکزی که در آنجا تخلفات اینگونه رخ می دهد باید تعزیرات ، مقام قضایی و نهاد های مرتبط اقدام کنند و پاسخگو باشند اما لازم به ذکر است تا جایی که به مسئله درمان مرتبط شود وزارت بهداشت اقدامات لازم در این موضوع را پیگیری می کند و درخواست وزارت بهداشت از مردم این است که در صورت مشاهده اینگونه تخلفات وزارت بهداشت را بی شک در جریان بگذارند.

او در رابطه با بررسی های صورت گرفته فیلم چالش مانکن اتاق عمل به خبرنگار جام جم آنلاین گفت : در این خصوص بررسی های متعددی را انجام دادیم و تا به الان متوجه نشدیم این فیلم در کدام بیمارستان گرفته شده است اما وزارت بهداشت به یقین اعلام کرد این فیلم ساختگی بوده و در هیچ مرکز پزشکی در کشور ضبط نشده است و البته هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم تا دریابیم آیا این فیلم در بیمارستان یا مرکز پزشکی ضبط شده است یا خیر!

اخیرا شنیده شده بیمارستان ها قبل از دریافت هزینه کامل ، بیماران را پذیرش و بستری نمی کنند حتی در رابطه با بیماران تصادفی نیز این خبر به گوش ها رسیده در این رابطه میردهقان بیان کرد : طبق ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه بیماران تصادفی باید تمام هزینه های درمانشان را دولت پرداخت کنند و در رابطه با بیماران دیگر بیمارستان ها موظف هستند بیمار را پذیرش و بستری کنند و در همان حال اطرافیان بیمار اقدامات مالی را انجام دهند اما اگر بیمارستانی در همان ابتدای مراجعه بیمار به امور او رسیدگی نکند و تقاضای پول در قبال بستری کردن بیمار طلب کنند ،آن مرکز متخلف محسوب می شود و در صورت گزارش های مردمی با آنان برخورد جدی می شود.

704/700

کد خبر: 713734

وب گردی

وب گردی