لاریجانی: با رد کلیات لایحه برنامه ششم دولت باید لایحه جدید ارائه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا تاجگردون در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور به اصل 110 قانون اساسی و ماده 196 آیین نامه داخلی استناد کرد و گفت: با توجه به نکاتی که مخالفان کلیات لایحه برنامه ششم توسعه ارائه می کنند می خواهیم بدانیم هیأت رئیسه مجلس چه سیاستی را در قبال لایحه ششم توسعه اتخاذ کرده است.

وی گفت: براساس توضیحات نمایندگان لایحه برنامه ششم مغایرت های زیادی با اسناد بالادستی دارد بنابراین توضیح داده شود به چه نحوی قرار است این لایحه در صحن علنی بررسی شود.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ماده 196 آیین نامه داخلی به مواد طرح ها و لوایحی برمی گردد که خلاف قانون اساسی یا اسناد بالادستی باشد که در صورت وارد بودن تذکر در خصوص مواد مذکور یا اصلاح می شود یا به کمیسیون ارجاع داده خواهد شد.

وی توضیح داد: اما در خصوص لایحه برنامه ششم باید گفت در صورتی که به کلیات آن رأی داده نشود دولت باید مجدد لایحه ای تدوین کند، کمیسیون ها آن را بررسی، کمیسیون تلفیق جدید تشکیل شود تا در نوبت صحن علنی قرار گیرد که به نظر می رسد چنین روندی تا سال آینده نیز طی نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنابراین موادی که ابهام دارد یا خلاف سیاست های قانون اساسی یا اسناد بالادستی است را در زمان بررسی عنوان کنید تا یا اصلاح شود یا به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود.

302/300

کد خبر: 713738

وب گردی

وب گردی