بارسلونا- اسپانیول؛ تلاش کاتالان ها برای پیروزی مقابل شکست ناپذیرها!

دو تیم بارسلونا و اسپانیول امشب (28 آذر) از ساعت: 23:15 در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش ایسکانیوز، در آخرین بازی هفته شانزدهم لالیگا امشب دو تیم بارسلونا و اسپانیول در اولین دربی این شهر در فصل جاری به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

* بارسلونا؛

میزبان در وضعیتی قرار دارد که نمی‌تواند در هیچ دیداری امتیاز بدهد. تیم انریکه پس از لغزش‌های چندباره در نیوکمپ، حالا اختلافشان با رئال مادرید صدرنشین را روی عدد 6 می‌بینند و این یعنی اگر قرار به بازگشت به صدر باشد، باید تمامی بازی‌های ادامه فصل را با پیروزی پشت سر بگذارند. البته بارسلونا تقریبا از ال کلاسیکو روند مثبتی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد به تدریج در حال پیدا کردن بهترین فرم خود است. پس از توقف لحظات پایانی با گل راموس مقابل رئال، شاگردان انریکه خسته از تساوی‌های پی در پی با 4 گل مونشن گلادباخ را در یک بازی تشریفاتی شکست دادند و روز شنبه نیز در یک دیدار کاملا برتر، اوساسونای قعر جدولی را با سه گل پشت سر گذاشتند و روز سه شنبه نیز برای حضور در یک بازی تبلیغاتی به قطر سفر کردند. در این میان بیش از آنکه تعداد گل‌های بارسا در این چند بازی به چشم بیاید، عدم بازشدن دروازه این تیم است که خود نکته بسیار مهمی در کورس قهرمانی خواهد بود. بارسا در شرایطی برای کسب آخرین سه امتیاز سال 2016 پای به میدان می‌گذارد که کار سختی را مقابل هم‌شهری سرسخت خود در پیش خواهد داشت. وضعیت اسپانیول که در ادامه خواهد آمد با ورود مربی جدید کاملا تغییر کرده و تیم دوم شهر بارسلونا حالا 9 بازی متوالی‌ست که در لالیگا و کوپا دل ری شکستی را متحمل نشده است. آمار حکایت از کار دشواری خط حمله آبی اناری‌ها در بازی فردا شب دارد و باید دید چه خواهد شد.

اسپانیول؛

اما آبی و سفیدهای بندر بارسلونا پس از چندین سال امسال آرامش را در تیم خود می‌بینند. کیکه سانچز فلورس با ورودش به این باشگاه، همه‌چیز را تحت تاثیر قرار داده و اسپانیول حالا 9 بازی متوالی‌ست که شکست نخورده و این فوق العاده است. مطابق انتظار، سبک بازی اسپانیول مبتنی بر دفاع متمرکز و استفاده از ضدحملات است و با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد، خیلی هم خوب این کار را انجام می‌دهد. بهترین بازیکن تیم کیکه بدون شک، پابلو پیاتی‌ست. هافبک آرژانتینی که تا بدین‌جای فصل ضمن زدن 5 گل، 7 پاس گل نیز برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است و از این لحاظ بهترین بازیکن لالیگا محسوب می‌شود. اسپانیول در دو بازی اخیر خود نتایج خوبی کسب کرده و با شکست خیخون و متوقف کردن اتلتیکو در ویسنته کالدرون می‌آید تا در نیوکمپ هم شگفتی‌ساز شود. چیزی که قطعی‌ست این است که به هیچ عنوان بازی راحتی در انتظار آبی اناری‌ها نخواهد بود.

** داور: متئو لاهوز

** رویارویی‌های پیشین دو تیم:

** شرایط جدول:

بارسلونای 31 امتیازی برای پس گرفتن رده دوم از سویای 33 امتیازی یک برد می‌خواهد و اسپانیول 22 امتیازی فعلا در رده نهم جایگاه امنی دارد.

** غایبین بازی:

میزبان برای این دیدار به جز جرمی متئو که مصدوم است، غایب دیگری ندارد.

تیم میهمان هم برای این دیدار محرومی ندارد اما حضور هرنان پرز، لئو باپتیستائو و ویکتور آلوارز در این بازی به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

** نکات این دیدار:

بارسلونا در 30 بازی از 33 دیدار اخیر خانگی خود در لالیگا شکست نخورده است.

اسپانیول در هر 4 دیدار اخیر خارج از خانه خود در لالیگا موفق به ثبت کلین شیت شده است.

در 4 دیدار اخیر خارج از خانه اسپانیول در لالیگا به طور میانگین کمتر از 2.5 گل رد و بدل شده است.

اسپانیول در 9 بازی اخیر خود در لالیگا شکست نخورده است.

در 3 بازی اخیر خانگی بارسلونا در لالیگا به طور میانگین کمتر از 2.5 گل رد و بدل شده است.

نتیجه بازی از نگاه هواسکورد: بارسلونا2 -1اسپانیول

** ترکیب احتمالی دو تیم:

بارسلونا: تراشتگن، آلبا، پیکه، اومتیتی، روبرتو، اینیستا، بوسکتس، گومس، نیمار، مسی، سوارس

اسپانیول: لوپس، سانچس، دیگو لوپس، ریس، کاریکول، خوآرادو، دیوپ، فوئگو، پیاتی، مورنو، باپتیستائو

602/101

کد خبر: 713743

وب گردی

وب گردی