عریقات: انتقال سفارت آمریکا به قدس در منطقه دریای خون به راه می‌اندازد

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) تأکید کرد که فلسطین در نقشه جدید خاورمیانه به عنوان یک کشور مستقل قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی ساف در گفتگو با خبرنگاران عرب و خارجی و سفرا در بیت لحم گفت: فلسطین در نقشه جدیدی که ابرقدرت‌ها آن را ترسیم می‌کنند در مرزهای 1967 قرار خواهد گرفت.

عریقات گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هرگز نمی‌تواند سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کند چرا که در نهایت با قوانین بین المللی مواجه خواهد شد. این اقدام دریای خون در منطقه سرازیر خواهد کرد. ترامپ حق ندارد برای اسرائیل پایتخت تعیین کند. ترامپ در انتخاب وزرا و سفرا آزاد است اما در تعیین پایتخت‌ها و نقض قواینن بین المللی و انتقال سفارت آمریکا به قدس آزاد نیست.

وی گفت: ترامپ مجبور خواهد شد که سیاست سنتی آمریکا درباره خودداری از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را ادامه دهد. هیچ کسی حق ندارد اقداماتی اتخاذ کند که به روند صلح آسیب برساند.

عریقات گفت که دوست دارد به ترامپ و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل بگوید "اگر شما سفارت آمریکا را به قدس منتقل و شهرک‌ها در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کنید، تنش و آشوب و تندروی و خونریزی در منطقه بیشتر خواهد شد".

وی درباره رفتن فلسطین به شورای امنیت برای محکوم کردن شهرک‌سازی‌ها نیز گفت: کمیته چهارجانبه عربی روز دوشنبه برای تعیین موعد این امر تشکیل جلسه می‌دهد.

عریقات درباره اهمیت کنفرانس بین المللی صلح در فرانسه گفت: اهمیت این کنفرانس در این مسئله نهفته است که بر راهکار تشکیل دو کشور تأکید دارد و جهان و اسرائیل را در مقابل آزمون بزرگی قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر اسرائیل در این کنفرانس شرکت نکند این مسئله به جهان ثابت خواهد کرد که اسرائیل می‌خواهد راهکار تشکیل دو کشور را از بین ببرد و این مسئله باعث می‌شود فرانسه و دیگر کشورها فلسطین را به رسمیت بشناسند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 713770

وب گردی

وب گردی