تبیین سیره پیامبر اعظم(ص) باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: خداوند پیامبرش را به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفی کرده و از این رو سیره پیامبر به عنوان مسیر و راهنمای هدایت بشریت باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حسن داوری در جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) ضمن تبریک اعیاد پیش رو خاطر نشان کرد: توجه به سیره پیامبر اعظم به عنوان اسوه حسنه در دروس گروه معارف اسلامی باید برجسته تر باشد چر اکه خداوند یک الگوی انسان کامل برای هدایت و سعادت بشریت معرفی کرده است.

وی پیامبر عظیم الشان اسلام را مظهر اخلاق امانتداری صداقت و پاکدامنی معرفی کرد و افزود: اگر ذره ای در عمل به سیره پیامبر کوشا باشیم تمام کدورتها و کینه ها از بین می رود و جامعه ای ایده ال خواهیم داشت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان با اشاره به تاسیس نخستین دانشگاه علوم اسلامی توسط امام جعفر صادق خاطر نشان کرد: اینکه امروز در جامعه ما انواع آسیبهای اجتماعی افزایش یافته به دلیل دوری از تعالیم و سیره ائمه و معصومین است.

داوری تقارن امسال هفته وحدت جهان اسلام با روز وحدت حوزه و دانشگاه را بسیار مبارک ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: لزوم وحدت و همدلی در بین مسلمانان از ضروریات امروز جهان اسلام است و هر کس بخواهد در این شرایط بر طبل تفرقه بکوبد یقینا فتنه گر است و به تعبیر قرآن کریم گناه آن از قتل بالاتر است.

داوری در ادامه از معاونت فرهنگی دانشگاه و بسیج دانشجویی شهرستان به خاطر برگزاری این مراسمات قدر دانی کرد و خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در دانشگاه شد.

203/200

کد خبر: 713788

وب گردی

وب گردی