بازدید مرادخانی از نمایشگاه همراز عشق در نیاوران/افزایش بودجه خرید آثار تجسمی 

 علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به همراه سید عباس سجادی، از نمایشگاه خوشنویسی رسول مرادی و مجتبی سبزه با عنوان همراز عشق دیدن کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران مرادخانی در حاشیه این بازدید بیان داشت:امیدوار هستم با حضور هنرمندان و کارهای خوبی که این عزیزان ارائه می دهند فضاهای خوبی در حوزه تجسمی ایجاد شود تا بتوانیم مردم را به مشارکت در اینگونه فعالیت ها تشویق نماییم. ما باید به اینگونه فعالیت هایی که مربوط به هویت خودمان است بیشتر توجه کنیم و تلاش نماییم تا در این زمینه ها بیشتر کارشود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت:در این نمایشگاه شاهد هستیم که این دو هنرمند زحمت زیاد کشیده اند و ما هم سعی می کنیم امکانات و زمینه های لازم را برای دوستان هنرمند ایجاد کنیم تا بتوانند با آرامش در این زمینه ها گام بردارند.

مرادخانی در خصوص خرید آثار هنرمندان در حوزه تجسمی اظهار داشت:در یک دوره ای دولت کار هنرمندان را خریداری می کرد و در جاهایی که لازم می شد به عنوان هدیه یا کارهای دیگر از این آثار استفاده می شد ولی در سال های اخیر متأسفانه به دلیل کمبود بودجه خرید آثار کم شده است. ما تلاش می کنیم در بودجه سال آینده برای خرید آثار اعتبار بیشتری درنظر بگیریم تا جبران این مسئله شود. به هر ترتیب می دانیم که خروجی اقتصادی فعالیت هنری در حوزه تجسمی برای هنرمندان مهم است. همچنین با مدیریت فرهنگسرای نیاوران آقای سیدعباس سجادی صحبت کرده ایم تا کسانی که دراین زمینه امکانات اقتصادی مناسبی دارند مانند بانک ها و برخی شخصیت های فعال در حوزه اقتصاد به اینگونه نمایشگاهها دعوت شوند و از اینگونه آثار ارزشمند در فضاهای خودشان استفاده کنند.

مرادخانی همچنین در خصوص جلب علاقه جوانان و نوجوان به هنر خوشنویسی اظهارداشت:در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین کاری که می توانیم انجام بدهیم تشویق و دعوت مردم بخصوص جوانان به دیدن این آثار در فضای گالری ها می باشد.البته باید درنظر داشت که بخشی از مباحث تعلیم و تربیتی برمی گردد به آموزش و پرورش ،زیرا در سال های قبل کلاس خط برای دانش آموزان وجود داشت و اگر بخواهیم این هنر وجود داشته باشد این کلاس ها باید احیاء شود. حتی دوستان در انجمن خوشنویسان به بنده می گفتند که با آموزش و پرورش صحبت بشود تا این کلاس های خط در دوره های مختلف احیاء شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: کاری که در وزارتخانه خودمان می توانیم بکنیم این است که یک مقدار این هنرها را در زندگی مردم وارد نماییم. باید این فرهنگ سازی صورت بگیرد.در یک دوره ای استقبال مردم بسیار خوب بود. البته به نظر می رسد دوره بازگشتی هم خواهد بود تا ما بتوانیم دراین زمینه بیشتر کارکنیم.

گفتنی است نمایشگاه" همراز عشق " ١٩ آذر در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت و تا ٢٧ آذر، میزبان علاقمندان بود.

500500

کد خبر: 713798

وب گردی

وب گردی