مرگ ۹ مصرف‌کننده مواد طی ۲۴ ساعت در ونکوور کانادا

مسئولان بهداشتی کانادا می‌گویند مصرف بیش از حد داروی مسکن فنتانیل جان ۹ نفر را طی ۲۴ ساعت در ونکوور گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، گریگور رابرتسن، شهردار ونکوور ضمن ابراز تاسف از این واقعه این وضعیت را برای این شهر کانادا "اسفناک" توصیف کرده و گفته که احتمالا تعداد قربانیان افزایش خواهد یافت.

بنابر آمار نهادهای بهداشتی در کانادا، در یک سال گذشته ۲۰۰۰ هزار نفر در این کشور قربانی مصرف مواد اعتیادآور شده‌اند. این در حالی است که دولت کانادا میلیون‌ها دلار برای مقابله با آسیب‌های ناشی از مصرف مواد هزینه کرده اما به گفته شهردار ونکوور، در این رابطه باز هم به بودجه بیشتری نیاز است.

هم زمان آدام پالمر، رئیس پلیس ونکوور گفته که حتی تصور مرگ ۹ نفر ظرف یک روز آن هم تنها به یک علت، سخت است.

بنابر اظهارات پالمر در ونکوور به طور متوسط ماهانه ۱۵ نفر بر اثر مصرف بیش از اندازه مواد می‌میرند اما در این واقعه اخیر تنها ۹ نفر در طول ۲۴ ساعت مرده‌اند و اجساد بیشتری هم هنوز در پزشکی قانونی است.

پزشکی قانونی ونکوور اعلام کرده که ظرفیت سردخانه این مرکز تکمیل شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، بیشتر اجساد در منطقه شرقی مرکز شهر ونکوور پیدا شدند؛ محله‌ای که به لحاظ تعداد بی‌خانمانان‌ و موارد ابتلا به ایدز شهرت جهانی دارد.

ونکوور کانادا به علت آن که در زمستان به اندازه دیگر مناطق این کشور سرد نمی‌شود، یکی از مراکز تجمع بی‌خانمان‌هایی است که ترجیح می‌دهند شب را در خیابان بخوابند.

داروی مسکنی که موجب مرگ این ۹ نفر شده فنتانیل نام دارد که مصرف تنها ۲ میلی گرم آن می‌تواند موجب مرگ یک فرد بزرگسال شود.

فنتانیل یکی از مسکن‌های بسیار قوی است که معمولا برای کاهش دردهای مزمن و هنگامی که دیگر داروهای مسکن اثر نمی‌کنند، تجویز می‌شود.

این دارو اثرات مشابهی چون مرفین بر گیرنده‌های اندروفین مغز می‌گذارد. مصرف این دارو بدون نسخه پزشک می‌تواند با عوارض شدیدی چون اختلالات تنفسی، موجب مرگ شود.

منبع : ایسنا

700/705

کد خبر: 713827

وب گردی

وب گردی